ספרת הסוכרת בגליל חנכה ניידת ראשונה מסוגה לבדיקות מעקב לחולי סכרת – תתנייד בין יישובי הצפון

בטקס חגיגי שהתקיים היום (שלישי) בשפרעם נחנכה הניידת הראשונה מסוגה בארץ, אשר תאפשר לחולי הסוכרת לבצע את כל בדיקות המעקב קרוב לבית, באופן מרוכז ותוך זמן קצר.

צילומים: ספרת הסוכרת בגליל.


פרויקט ספרת הסוכרת בגליל ע"ש ראסל ברי של הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בר אילן, הוא הראשון מסוגו בארץ ובעולם אשר מציע מודל שיביא לצמצום הפערים בבריאות. המודל מחבר לפעולה שחקנים משמעותיים כמו אקדמיה, רשויות מקומיות וקהילה עם מערכת הבריאות. הניידת שהחלה לפעול השבוע בשפרעם, תעבור בין הישובים השונים בצפון ותאפשר לחולי הסוכרת להגיע ולבצע באופן מרוכז ותוך זמן קצר את בדיקות המעקב השנתיות, בקרבת ביתם. הבדיקות התקופתיות הכוללות בדיקות דם, שתן, תצלום קרקעית עיניים, בדיקת כף רגל וכלי דם פריפריים, משקל, גובה ולחץ דם מאפשרות זיהוי ואיתור של סימנים מקדימים לסיבוכי המחלה המאוחרים וגורמי סיכון נוספים. איתור מוקדם משמעו התערבות מוקדמת אשר עשויה למנוע את החמרת מצבו של המטופל.


פרופ' נעים שחאדה מנהל ספרת הסוכרת בגליל פתח את הטקס ואמר, "אנחנו גאים ונרגשים לחנוך את הניידת הראשונה מסוגה בארץ לבדיקות מעקב עבור חולי סוכרת. מחלת הסוכרת היא אתגר לאומי מאד משמעותי, אחוז חולי הסוכרת בגליל גבוה ב50% מהממוצע הארצי. אי אפשר לעמוד אדישים מול הנתונים הקשים האלה. הניידת הוקמה כחלק מהחזון של ספרה לצמצם את הפערים האלה. פרויקט ניידת בדיקות המעקב, יסייע להעלות באופן משמעותי את אחוזי ההיענות של חולי הסוכרת לביצוע בדיקות שנתיות. במלים אחרות, הניידת תסייע בשיפור איכות החיים של חולי הסוכרת ותאפשר למנוע החמרה במצבם הרפואי".


ראש העיר שפרעם נאהד חאזם, ברך ואמר, "זהו שירות מבורך, אני מודה לספרה על היוזמה ועל המאמצים הרבים שמושקעים למען חולי הסוכרת, אני מודה גם לקופ"ח מכבי שהצטרפה לפרויקט הזה שיקל מאד על החולים ומקווה שגם קופות החולים האחרות יצטרפו לפרויקט בכדי שנוכל להנגיש את הבדיקות לכל תושבי שפרעם".


אלון אלפרוביץ', ראש מחוז צפון במכבי שרותי בריאות ציין את המחויבות הגדולה של הקופה לקידום שרותי הבריאות בשפרעם ובצפון, "מחוז הצפון הוא המחוז עם התחלואה הגבוהה ביותר בישראל, לתחלואה בסוכרת יש משקל נכבד בנתונים הקשים האלה, לכן אנחנו רואים חשיבות גדולה בהפעלת הניידת שתנגיש את השירותים לחולים ואני מקווה שחולי הסוכרת יענו לקריאה שלנו, יגיעו להיבדק ויעזרו לנו לשמור על הבריאות שלהם".
מגר' שלומית ישי, מנהלת פרוייקט הניידת הוסיפה, "זה יום מאד מרגש, אחרי שנה של עבודה מאומצת אנחנו חונכים את הניידת שמטרתה לסייע לחולי הסוכרת לשמור על איזון המחלה. ולעשות את כל הבדיקות בפעם אחת "
ד"ר סיון שפיצר, סגנית מנהל הספרה סיכמה " פרוייקט הניידת הוא דוגמא מצוינת לחיבור שספרה יוצרת עם מערכת הבריאות והרשויות המקומיות, הודות לשילוב הידיים הזה נצליח ביחד ליצור שינוי ולשפר את הבריאות של תושבי מדינת ישראל".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן