מנתוני עמותת "אור ירוק" בשנת 2015 ניתנו 92,439 דוחות בגין עבירות תנועה ביישובים השונים. מדובר בעלייה קלה לעומת שנה קודם לכן, בה נרשמו 88.483 דוחות.
גם ביישובי הצפון נרשמה עלייה בדוחות התנועה אפילו יותר משמעותית משאר אזורי הארץ – רובם אי ציות לתמרורים, חגורות בטיחות ושיחה בניידים. מספר דוחות מזערי ניתנו על נהיגה בגילופין או תחת השפעת סמים.
בצפת נרשמו במהלך 2015 351 דוחות לעומת 255 ב-2014. בחצור הגלילית 333 לעומת 224 שנה קודם לכן. ראש פינה – 67 לעומת 55. קצרין – 57 לעומת – 91. קרית שמונה -289 לעומת 171. כרמיאל – 1582 לעומת 1277. טבריה -921 לעומת 729.
ירידה בעברייני תנועה יישובים הערבים
נתון מעניין מגיע דווקא מהיישובים הערבים שם ישנה מגמת ירידה שככל הנראה נעוצה בחוסר כוח אדם של המשטרה ולאו דווקא בשיפור שמירת החוקים. בגוש חלב נרשמו במהלך 2015- 12 דוחות תנועה לעומת 26 בשנת 2014.בטובא זנגריה 7 לעומת 16שנה קודם לכן. דיר אל אסד – 3 לעומת 13 בשנת 2014.
בשלוש השנים האחרונות, מספר ההרוגים בתאונות הדרכים נמצא במגמת עלייה מדאיגה. אחת הסיבות המרכזיות לכך, הוא מצבו הבעייתי של אגף התנועה של משטרת ישראל – הקיצוץ בתקציב האגף, המחסור בניידות תנועה ובכח אדם, כל אלה גורמים לחוסר יכולת לבצע אכיפה יעילה בכל רחבי הארץ. ארבעת מיליון הנהגים בישראל, בקושי פוגשים בשוטרי התנועה ולכן אינם חוששים מביצוע עבירות תנועה שונות, המסכנות את חיי כולנו.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אם המדינה תמשיך לקצץ בתקציב המאבק בתאונות הדרכים בכלל ובתקציב אגף התנועה בפרט, הכבישים והרחובות יהפכו למערב פרוע בהם כל אחד יכול לנהוג כרצונו. בכדי להפחית את מספר ההרוגים בתאונות דרכים, המדינה חייבת להוסיף עוד 200 ניידות תנועה למאה הקיימות, שיאפשרו את אכיפת החוק והרתעת הנהגים מפני ביצוע עבירות תנועה".
בתחילת שנת 2016, סימנה משטרת ישראל 163 רחובות אדומים ומסוכנים, ב -25 ערים ברחבי הארץ, אשר מהווים מוקדי תאונות דרכים. אילו הייתה יותר אכיפה משטרתית ברחובות אלו והיו ניתנים בהן יותר דוחות בגין עבירות תנועה, הציבור היה נרתע, ומספר תאונות הדרכים והנפגעים היה יורד.
אולי יעניין אותך
לגלות עוד מהאתר חדש בגליל
Subscribe to get the latest posts sent to your email.