עו"ד בקר המייצג משפחות מהרוגי מרון: "לביא היה צריך להתפטר עוד באותו הערב ואיתו עוד רבים שאחראים למחדל"

מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא הודיע אתמול (שני) למפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי על כוונתו לפרוש מהשרות במשטרה בתקופה הקרובה. מפכ"ל המשטרה הודה לו על שרותו ואיחל לו בהצלחה בהמשך דרכו.

המפכל קובי שבתאי ושמעון לביא באסון מירון
צילום: משטרת ישראל.

לביא הודיע על פרישתו על רקע מכתבי האזהרה של ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון מירון. כזכור, יום לאחר האסון שגבה את חייהם של 45 בני אדם, אמר לביא כי הוא "נושא באחריות הכוללת", אך בעדותו בוועדת החקירה הבהיר כי "היה אפשר למנוע את האירוע הזה, יש הזנחה של הרבה שנים בהסדרת תחומי אחריות". המשפחות של ההרוגים באסון הכבד בהילולת מירון מרוצות מהחלטת ניצב שמעון לביא לפרוש מתפקידו במשטרה. באסון מירן נהרג גם שלמה זלמן ליבוביץ בן 19מצפת.

עו"ד ערן בקר המייצג משפחות מהרוגי מרון: " אני מברך את ניצב שמעון לביא על התפטרותו בעקבות אחריותו לאסון מירון, לביא היה צריך להתפטר עוד באותו הערב ואיתו עוד רבים שאחראים למחדל הנוראי. ההתפטרות לא תחזיר את המתים. מדינת ישראל חייבת להבין, מדובר כאן במחדל נוראי והאשמים צריכים לשלם את המחיר המקצועי ולדאוג לסייע למשפחות ההרוגים והפצועים על מנת שאלו יוכלו להתחיל ולפעול למען שיקום ואפילו קטן של חייהם אחרי האסון הנוראי".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן