מכירות סוף עונה: הטיית המשחקים וההימורים בליגות הנמוכות עדיין פופולארית – כך עובדת השיטה

תופעת המשחקים המכורים בליגה הנמוכות לא רק שוורדת שנים, היא חיה נושמת ובועטת בעיקר בכפרים וביישובי הפריפריה. התופעה הפסולה מוכרת וידועה בעיקר בליגות ב' ו-ג'. כעת לפני הישורת האחרונה של הליגות הנמוכגות שוב נושא מכירות המשחקים עולה לסדר היום וגל שמועות מתפתח בהתאם.

כסף רב נשפך בליגות הנמוכות ולא בקבוצות אלא מסביב שם יש תעשייה שלמה ומשגשת של הימורים. הטיית משחקים באותם ליגות הפכו לנורמה. הימורים במאות אלפי שקלים מדי שבוע הפכו לשגרה. תוצאות משחקים הזויים ולא הגיונים הם חלק קבוע מהתנהלות הליגות. כולם יודעים את הנעשה בליגות הנמוכות וכולם יודעים שהעולות והיורדות לא תמיד נקבעות על כר הדשא אלא על שולחן במסעדה מזרחית בכפר בגליל. בהתאחדות לכדורגל מודעים לכך. אי אפשר להגיד שבהתאחדות לכדורגל מעלימים עין אך הם לא עושים רבות כדי למגר את את התופעה מהשורש. פה ושם אנחנו שומעים על חשיפת מכירות משחקים או חשד להטיית משחקים בעיקר בגלל מעורבות של משרד החקירות ויצמן – יער.

ההיסטוריה מלמדת שלאורך שנים מכירות המשחקים היו מנת חלקם של שופטי כדורגל, שחקנים, חברי הנהלה וצוותים מקצועים שחלקם אף ריצה עונשים שונים כולל מאסר בכלא. זה ענף שמגלגל כסף רב עם מספר שיטות. השיטה הכי נפוצה והכי וותיקה מבוצעת באמצעות מתווכים ומגיע בדרך כלל להכריע משחקים בעלי חשיבות כמו משחקי צמרת קובעים או משחקים כנגד הירידה. הגורמים האינטרסנטיים פונים לשחקן הקבוצה היריבה , בדרך כלל המשחק בעמדת השוער או בתפקיד הגנתי ומנסים לפתות בחבילת כסף יפה. במידה והשחקן אליו הייתה הפניה מעדיף אורח חיים ספורטיבי והגון הוא יסרב להצעה וימהר לדווח על כך להנהלת הקבוצה. ההנהלה מבחינתה צריכה לדווח להתאחדות, אך בדרך כלל זה מסתיים ללא דיווחים. שיטה שנייה היא להטות את תוצאת המשחק להימורים ובשיטה זו הכול מותר. ההימורים הם על מספר השערים, התוצאה הסופית ועוד. כעת לפני שהעונה מסתיימת כולם מקווים שמכירת סוף העונה תבוא לביטו רק בחונויות ההלבשה והאופנה ולא במגרשים.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן