fbpx

עם החלפות – כל הדרכים לרכב חדש

רכישת רכב או החלפתו בחדש היא עניין לא כל־כך זול אך אם יודעים כיצד לעשות זאת נכון, ניתן לשלם פחות או לפחות בצורה נוחה. לפניכם כל הדרכים האפשריות לרכישת רכב חדש

יובל בנר

צילום shutterstock

בקרב רוב הישראלים, רכישת רכב מתבצעת כמדי שנתיים ועד כחמש שנים, בעיקר כדי שרכבם יהיה בטוח, חסכוני ואמין יותר. עקב השינויים הטכנולוגיים התכופים, במחי שנים בודדות יתכן והמשפחתית אותה רכשתם במיטב כספכם לפני שלוש או ארבע שנים, כבר אינה תהיה בטיחותית כפי שהייתה במעמד הרכישה, חסכונית דיה או שאפילו תחל לארגן לכם מפגשים לא מבורכים עם מרכז השירות אותו נהגתם לבקר אחת לשנה בזמן הטיפול התקופתי.

כיוון שהחלפת רכב היא שלב אותו על רובנו לעבור בזמן כזה הוא אחר, נשאלת השאלה מהי הדרך הנכונה לעשות זאת? ודאי שאין תשובה אחת נכונה לשאלה זו. עבור כל אחד קיימת שיטה אחרת שיכולה להתאים כאמצעי רכישה ולעיתים גם סוג הרכב המבוקש יהיה זה שיכתיב איזה סוג רכישה מומלץ יותר.

אז בין אם מדובר ברכבים חדשים ובין אם במשומשים, עשויות דרכי הרכישה להיות זהות בכל אחד מהמקרים. על הלקוח מוטלת האחריות לערוך את ההשוואות הנדרשות כדי להבין מהי הדרך הנכונה והמתאימה ביותר עבורו רכישת אחד חדש מהיבואן, דרך חברת ליסינג או כזה דווקא דרך עסקת טרייד אין.

טרייד אין

עסקת טרייד אין היא אחת הדרכים הנפוצות והמתאימות לשדרוג הרכב הקיים. הלקוח משתמש ברכב אותו הוא מעוניין להחליף כחלק מעסקת רכישת הרכב החדש. סכום הרכב הישן מקוזז מהמחיר ועל היתרה ניתן לשלם בתשלומים בדומה לסוגי עיסקאות אחרות כמו ליסינג למשל.

היתרון בעסקת הטרייד אין לרכב הוא שאין צורך בתזמון מכירת הרכב הישן עם רכישת החדש ושניתן למכור כל רכב וכמעט בכל מצב, מה שיכול לסייע לכם ברכישת רכב שאינו בהכרח מהנמכרים ביותר בשוק אך כן מועדף עליכם. יתכן והחיסרון הוא שבדרך כלל מחירו נמוך ממחירו של הרכב הישן בשוק אך מכירת רכבים במקרים רבים אינה פשוטה ולוקחת זמן רב הן למוכר הפרטי והן למגרש אשר מחזיק רכבים משומשים.

הון עצמי

שיטה זו נמנית גם כן בין השיטות היעילות יותר לרכישת רכב, בה תוכלו לחסוך את כספכם באופן עצמאי שכן אינכם מחוייבים להלוואה כלשהי או לתשלומים היורדים מדי חודש. מאידך, אינה נגישה מספיק עבור כל משק בית שכן נדרש חיסכון של כעשרות או אפילו מאות אלפי שקלים מה שהופך את שיטה זו לפחות רלוונטית עבור רבים. אם ברשותכם הון עצמי מספק, מומלץ לרכוש רכב מתאים, אולי פחות מפנק ממה שקיוויתם אך שתואם את יכולותיכם הכלכליות.

ליסינג

ליסינג הוא בין המסלולים הוותיקים והפופולריים לרכישת רכב חדש או משומש. בבסיס עסקה זו, עומדים תשלומים חודשיים הנקבעים לפרק זמן מראש בדרך כלל בין שנתיים לחמש שנים, שבסופם ניתן להחליט האם לרכוש את הרכב תוך תשלום על מה שנותר מכלל התשלומים או לחלופין לגלגל את היתרה הלאה במעבר לעסקת רכב חדש.

ניתן גם לשלם מקדמה בתחילת התקופה כדי להקטין את התשלום החודשי או את סכום התשלום שממתין בסוף התקופה. בנוסף, במידה ומדובר ברכב חדש, ניתן לשלב בעסקה גם טיפולים, אחזקה שוטפת, ביטוח ושאר שירותים אותם יכולה החברה להעמיד לרשותכם ובכך להקטין את מעורבותכם באחזקתו.

הלוואה

בשיטה זו מופרד עניין התשלום מרכישת הרכב ובמקרה זה הגוף הלווה יכול להיות חברת אשראי, מימון או בנק. כל אחד מגופים אלו מציע תנאים שונים אותם הוא יכול לספק וביניהם ריביות, סכום הלוואה כולל, אשראי חוץ בנקאי או מימון מלא או חלקי. בעוד שבתהליך זה רוכש הלקוח למעשה כסף ולא רכב, מומלץ שתבדקו באיזו מידה כל עסקה שכזו כדאית עבורכם בעזרת מחשבון הלוואות או יועץ כלכלי כדי להגיע לעסקה המשתלמת ביותר.

לסיכום, טרם רכישת רכב חשוב להבין מהם הצעדים הנכונים שיש לנקוט בדרך לעסקה. כמובן, לא פחות חשוב לערוך שיעורי בית ולדעת מראש איזה רכב יכול להתאים לכם יותר מבין ההיצע הגדול והמגוון, מהם הרכבים הנמכרים ביותר ואילו בעיות קיימות בשלל הדגמים הנפוצים.

בהצלחה ורכישה נעימה.

דילוג לתוכן