9.5 שנים הוא הגיל הממוצע של כלי הרכב הפרטיים במודיעין עלית ובקלנסווה, הערים עם כלי הרכב ה"מבוגרים" ביותר בארץ, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס. נכון לשנת 2020 נאמד גילם הממוצע של כלי הרכב בישראל בשבע שנים (7.0). מדובר בעליה קלה בגילם הממוצע של כלי הרכב הפרטיים בהשוואה לשנת 2019 שבה הגיל הממוצע של כלי הרכב הפרטיים היה שנים6.7.
צילום ארכיון.
בתל אביב-יפו ובירושלים יש מספר זהה של כלי רכב פרטיים אך גילם הממוצע של כלי הרכב בתל אביב-יפו הוא 5.6 שנים לעומת ירושלים שגיל הרכב הממוצע בה הוא תשע שנים. בצפת ממוצע כלי הרכב הפרטיים עומד על 8.3 שנים. צפת ממוקמת במקום השביעי בערים היהודיים. במקום הראשון הכללי כולל היישובים היהודיים ממוקמת מודיעין עילית עם ממוצע של 9.5 שנים. אחריה – בית"ר עילית – 9.3. ירושלים – 9.0. אלעד – 8.8. ערד – 8.6. בני ברק – 8.5 ובמקום השביעי, צפת – 8.3.
684,538 כלי רכב בני יותר מעשר שנים (שנת עליה עד 2010) נעים בכבישי ישראל נכון לשנת 2020. ככל הנראה ברובם המוחלט של הרכבים הללו לא מותקנות מערכות בטיחות אקטיביות שיכולות להציל חיים במקרה של תאונה ולכן הנוסעים בהם נמצאים בסכנה גדולה יותר לעומת נהגים עם כלי רכב חדשים בעלי מערכות בטיחות מתקדמות. עוד עולה מהנתונים, כי נכון לשנת 2020 יש בצפת 8050 רכבים פרטיים – 294 רכבים חדשים עלו לכבישים באותה שנה.
ד"ר ארז קיטה, מנכ"ל אור ירוק: "כלי רכב ישנים מעורבים ביותר תאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב חדשים. בכלי הרכב הישנים אין מערכות בטיחות אקטיביות אשר מונעות בעזרת טכנולוגיה תאונות דרכים ולמעשה מפצות על טעויות הגורם האנושי. במקרה חירום כלי הרכב נדרש להיות בשיא תקינותו. השלדה, חגורות הבטיחות, המנוע ושאר האביזרים חייבים לספוג את עוצמת המכה ולהגן על יושבי הרכב. כלי רכב ישנים עלולים להפוך למלכודת מוות עבור נוסעים בהם. לכן, האינטרס של המדינה ובעיקר של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הוא להוריד את אותם כלי רכב ישנים מהכביש כדי לצמצם את תאונות הדרכים. חייבים להחזיר את תכנית הגריטה שעודדה אזרחים להיפטר מהרכב הישן שלהם תמורת תשלום כספי. בכך נוכל להפחית את זיהום האוויר וגם להציל חיים".ע
אולי יעניין אותך
לגלות עוד מהאתר חדש בגליל
Subscribe to get the latest posts sent to your email.