5 טיפים שאסור לשכוח לפני תכנון גינה בגג

עיצוב והקמת גינת גג היא אחד הפרויקטים המספקים ביותר שתוכלו לקחת על עצמכם. מעבר לכך שהגינה מוסיפה עניין ויזואלי בגג, היתרונות הפרקטיים  הם גם כן משהו שכדאי לקחת בחשבון. הנה כמה דגשים בהקמת גינת גג – המשיכו לקרוא.

רגע לפני שמדברים על הקמת גינה בגג, חשוב לדבר על האקלים שלנו. האקלים בישראל הוא ים תיכוני, מה שאומר שישנם צמחים עונתיים וצמחים רב עונתיים. במקביל, ישנם צמחים שבכלל לא מתאימים לחשיפה מרובה של קרני השמש הקופחת בישראל. כדי להקל על המשימה של עיצוב גינת גג והקמתה, ריכזנו עבורכם 5 טיפים שיעשו לכם סדר בנושא. 

5 טיפים להקמת גינה בגג

בין אם אתם מתגוררים בחלק הזה או האחר ברחבי הארץ, ישנם 5 שיקולים עיקריים שחשוב לקחת בחשבון בעת עיצוב גינות גג והקמתן. כדי לפשט את הדברים עד כמה שניתן, נציין כי עיצוב גינת גג יצריך לקיחה בחשבון של 5 ההיבטים הבאים: 

1) שיקולי מבנה 

בין אם יש לכם מרפסת גג גדולה או מרפסת קטנה, קחו בחשבון את כמויות הצמחים ואת אופי הצמיחה של אותם צמחים. במילים אחרות, אל תעמיסו צמחים מרובים או צמחים שצומחים בצורה רוחבית במרפסת קטנה, ובמרפסת גדולה, חלקו אותה ואת הצמחים בה לאזורים שונים. זכרו, יותר מדי צמחייה במרפסת הגג = CHAOS עיצובי. 

2) איטום גגות 

בסופו של דבר, הקמת וכן עיצוב גינות גג הן פעולות אשר כרוכות בשימוש במים עבור השקיה (אלא אם משתמשים בצמחייה מלאכותית). לכן, חשוב לקבל תוצאה של גינת גג ללא נזילות, גם אם משתמשים בהשקיה מרובה עבור הצמחים. הטיפ הכי חשוב הוא – בצעו בדיקת איטום גגות לפני שתתחילי עם עיצוב גינת גג. אם תגלו בעיות איטום אחרי הקמת הגינה, האיטום יצריך פירוק של כל הגינה שהקמתם. לכן, בדיקת איטום מראש חוסכת עלויות. 

3) כושר העמסה

קחו בחשבון, משקל מוגזם עלול להוביל לקריסה של חלקי המבנה או אפילו כלל הגג. לכן, לפני הקמת גינה בגג יש לסקור את תוכניות ומפרט הבנייה של הבניין. בכל מקרה של ספק, אין להעמיס משקל יתר על גג המבנה מתוך טעמים בטיחותיים. יש לזכור, העמסה יתרה של משקל על גג המבנה משליכה-בטיחותית לא רק עליכם, אלא גם על כלל דיירי הבניין. 

4) תשתיות עיצוב גינות והקמתן 

אם מעוניינים להקים גינת גג, אי אפשר לשכוח את הנושא של תשתיות הניקוז והחשמל. כמו כן, האם אתם מעוניינים להתקין טפטפות? (אגב, FUN FACT, טפטפת היא המצאה ישראלית), או שמא אתם רוצים להשקות ידנית? היבט זה ייכלל בהקמת הגינה. לבסוף, קחו בחשבון שגופי תאורה ומערכות השקיה לעיתים יצריכו התקנות המתחברות לתשתיות המבנה, כך שייתכן שיהיה צורך לקבל אישורים מהדיירים עבור כך. 

5) בחירת סוגי צמחים לגינת הגג

לבסוף, כיוון הגג הוא פקטור שחשוב לקחת בחשבון גם כן. בין אם מרפסת הגג פונה לכיוון דרום, צפון, מזרח או מערב, יש לכך השלכה על סוג הגינה שתקימו. זאת, בצמוד לפקטור של סוג האקלים המאפיין את אזור המגורים שלכם. כפועל יוצא מכיוון הגג, את הצמחים יהיה צורך לבחור בהתאם לסוג הגינון והתחזוקה שהם מצריכים. יש לזכור כי חלק מהצמחים מאוד רגישים ולא מותאמים לגגות או למרפסות אשר פונות לכיוון דרום. 

לסיכום, ישנן דרכים רבות להקים גינות ולעצבן, כך שבמקרים רבים אנשים נעזרים בחברות הקמת גינות גג. חברת עיצוב גינות גג יכולה לעזור בכלל ההיבטים הכרוכים במשימה, ככה שההמלצה היא בהחלט לשקול זאת לחיוב. בהצלחה! 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן