שיווק יעיל הכרחי לכל עסק, בפרט לעסקים שנפתחים בימים מאתגרים אלה. לקראת פתיחה של עסק חדש, כדאי להכיר מספר ערוצי שיווק יעילים. עסק שפונה אל לקוחותיו בערוץ יחיד, מפספס לקוחות שאינם חשופים לאותו הערוץ. עדיף לבחור ערוצים משלימים, שביחד יקדמו את העסק על הצד הטוב ביותר.
- אופטימיזציה בגוגל
גוגל החל את דרכו כמנוע חיפוש אחד מיני רבים. אבל כיום הוא לא רק מנוע החיפוש המוביל, הוא גם פלטפורמה וערוץ שיווקי מהחשובים ביותר. בתור ערוץ של שיווק דיגיטלי, הוא מאפשר להגיע אל הלקוחות שצריכים שירות או מוצר ממוקדים. על מנת להפיק את מירב התועלת מערוץ שיווק כזה, צריכים לבצע פעולות שנקראות אופטימיזציה באתר שלכם. כל זה בשילוב מילות מפתח מרכזיות, יוצר שיפור במיקום של האתר העסקי בגוגל. מיקום טוב, מביא לכם הרבה מאוד לקוחות.
- פרסום בפייסבוק
בניגוד לפרסום בגוגל, ערוצים חברתיים כגון פייסבוק פונים לקהל יעד באופן אחר. פה מעבירים את המסר השיווקי על סמך פילוח לקוחות ברמה הכי מדויקת שיש. ברשתות החברתיות, מאוד יעיל ליצור קמפיינים שפונים ללקוחות על סמך פרופיל אישי, תחביבים, תחומי עניין ועוד. מלבד פייסבוק, אפשר ורצוי להשיק קמפיינים גם ברשתות חברתיות אחרות, שפופולריות בקרב שכבות גיל נוספות.
- ערוצי תוכן ומידע
ברשת ניתן למצוא מגוון רחב של ערוצי תוכן ומידע, שמאפשרים לשפר מיתוג ושיווק עסקיים. לעסקים חדשים, זוהי דרך נהדרת להעביר מסרים ולתת ערך מוסף. כאן לא צריך להשתמש במושגים שיווקיים אלא לענות על שאלות, להסביר, להדגים. ערוצים כאלה בונים מוניטין עסקי ומושכים לקוחות שיודעים להעריך גישה מקצועית.
- שיווק באמצעות מייל והודעות
בעבר שיווק ישיר נעשה באמצעות פתרונות כמו מוקד מכירה טלפוני, חלוקת פליירים או דיוור מסוג אחר. כיום, ניתן להשיג תוצאות טובות יותר, באמצעות שיווק ישיר זול בערוצים דיגיטליים. קמפיין שיווק במייל, בצורה חוקית ולא כספאם, מאפשר להגיע לקהל רחב, תוך השקעה כספית מאוד מצומצמת. גם שיווק על ידי הודעות סמס או וואצטאפ בעזרת כלים אוטומטיים, משיג תוצאות יפות ללא מאמץ מיוחד.
- שיווק באמצעות מועדוני לקוחות
ערוץ שיווק מעולה שמחזק נאמנות לקוחות, מתבסס על מאגר מידע ועל רשימת לקוחות. כדאי לצרף כמה שיותר לקוחות, למועדון לקוחות שמביא ערך לכל לקוח ולקוח. לקוח שמסכים להצטרף, יכול לקבל הטבות כמו קופונים או מוצרים מיוחדים. מועדוני לקוחות ניתן לחזק על ידי ניוזלטר, קבוצות פייסבוק ועדכונים נוספים באמצעות האתר או הודעות אישיות.
לסיכום, חמשת הערוצים השיווקיים הללו יאפשרו לכם להעביר את המסר הרצוי, ללקוחות שלכם. ידעו אותם מי אתם, צ'פרו אותם, הציעו להם חווית גלישה, מידע, הטבות וחווית לקוח. התמידו בכך ותראו כיצד העסק החדש מתבסס, גדל ומתרחב.
אולי יעניין אותך
לגלות עוד מהאתר חדש בגליל
Subscribe to get the latest posts sent to your email.