בכל שנה קמות בישראל אלפי חברות הזנק, אפילו אומרים שישראל היא בירת ההייטק העולמית. בין אם זה נכון ובין אם לא, הנה נתון מדהים: רק בחציון הראשון של השנה החברות השונות גייסו יותר מ-300 מיליארד דולר.
הקמת סטארט אפ היא לא עניין פשוט, חשוב להגיד את זה כבר בהתחלה. ועם זאת, יום אחד קיים סיכוי שגם אתם תעמדו בראש של חברה מצליחה. בעינינו, כל מה שאתם צריכים זה רעב, ויז'ן מדויק, ידע, וכלים נכונים.
אם נדבקתם בחיידק היזמות ויש לכם רעיון למוצר שיכול לשנות חיים של אנשים ברחבי הגלובוס, הגעתם למקום הנכון!
במאמר הזה ננסה לעזור לכם להבין טוב יותר את השלבים השונים שיהיה עליכם לעבור בדרך להקמת סטארט אפ מצליח.
בואו נתחיל בבסיס
אפשר להגיד שיזמות טכנולוגית היא היכולת למצוא פתרונות יצירתיים ויעלים לבעיות של בני אדם.
אם הצלחתם לרדת לעומקו של כאב מסוים, מצאתם שהוא קריטי, ונתתם לו מענה, הרי שאתם כבר יזמים. עכשיו כל מה שנשאר לכם לעשות זה למנף את העשייה ולהרוויח מזה כסף.
תמיד תזכרו שבבסיס המילה יזמות, עומד הרצון לשנות חיים של אנשים לטובה (ועל הדרך להפוך את העולם שאנחנו חיים בו למקום יותר טוב).
וכשההצלחה מגיעה, אין ספק שזה משתלם גם מבחינה כלכלית.
אז איך מקימים חברת סטארט אפ?
אסור לנו לדלג על שלבים, זה החוק הראשון. לפני שאנחנו יוצאים לדרך עלינו לוודא שיש לנו את כל מה שאנחנו צריכים.
השלב הראשון יהיה לבצע מחקר מקיף. אתם בטח יודעים שהדברים בדמיון נראים לנו אידיאליים, אבל כשהם פוגשים את המציאות הם נתקלים במכשולים. אותו הדבר עם הרעיון שלכם למוצר. מחקר הוא הדרך הכי יעילה לבדוק שהרעיון שלכם באמת פרקטי. ואם הוא כזה, יצופו לא מעט דברים שאתם צריכים לחדד.
במהלך המחקר נסו להסתכל דרך נקודת מבט של לקוח פוטנציאלי – איפה כואב לו, איך אתם נותנים מענה בצורה הכי טובה, איזה עוד מוצרים יכולים לפתור את הבעיה שלו ולמה שהוא יבחר דווקא בשלכם?
השלב השני הוא לשבת ולכתוב תכנית עסקית. חשוב מאוד שהיא תהיה מפורטת עד הפרטים הכי קטנים. קחו בחשבון שאף משקיע/גוף מימון לא ישים כסף על מיזם בלי לראות ולבחון את ההיתכנות של התוכנית העסקית.
מומלץ לעבוד עם שותף על מנת לקבל תוכנית עסקית מחודדת (מישהו שאתם מעריכים את דעתו, חולק איתכם את אותו ויז'ן ויכול להביא ערך למוצר ופרספקטיבה שונה).
אחרי שתסיימו לעשות מחקר ולכתוב תוכנית עסקית (וזה אמור לקחת לכם זמן), תוכלו להתחיל להקים את הצוות האידיאלי. מחקרים הוכיחו שליזם בודד יש סיכויים נמוכים יותר להצליח. ומעבר לזה "טובים השניים מן האחד".
השלב הרביעי יהיה פיתוח האבטיפוס. זה שלב שבו תצטרכו קצת משאבים, ולכן תוכלו להשקיע את הכסף בעצמכם או להתחיל לחפש השקעה ממקור חיצוני (זה יכול להיות גם המעגל הקרוב).
אם יש באפשרותכם לרשום פטנט וזה רלוונטי לתעשייה והתחום שבו אתם פועלים שווה לכם לשקול את זה, רק קחו בחשבון שהדבר כרוך בהוצאה כספית נוספת.
זהו להיום, תוכלו להמשיך לקרוא מאמרים בנושא באתר. מחכים כבר לראות את המוצר שלכם יוצא לשוק!
אולי יעניין אותך
לגלות עוד מהאתר חדש בגליל
Subscribe to get the latest posts sent to your email.