fbpx

פרופסור זרקא: " אנחנו בצפון בעומס כבד. המדינה מקבלת החלטות לפי חדרה-גדרה וירושלים"

בועידת הגליל ה-10 שנערך במגדל העמק התייחס, הפרויקטור פרופסור סלמן זרקא המשמש גם כמנהל המרכז הרפואי "זיו" על החלטת ראש הממשלה יאיר לפיד לקצר בפריפריה תורנויות המתמחים ל-16 שעות. "אם המתווה יהיה קיצור תורנויות בכל בתי החולים בארץ, כל הרופאים ייסעו למרכז כי התנאים שם יותר טובים". אמר זרקא.

צילומים: Jinipix

עוד הוסיף, זרקא: "אם פותרים את הבעיה בפריפריה ומתחילים בפריפריה, זה מבורך. איני משבית אבל אני יכול להזדהות. אנחנו בצפון בעומס כבד. המדינה מקבלת החלטות לפי חדרה-גדרה וירושלים. עד שמגיעים לגליל לוקח שנים של אי שיווין בבריאות. זה הזמן להחליט אחרת, לשנות את הפרדיגמה".

בועידת הגליל בה השתתף פרופסור זרקא בפאנל בנושא פערי הבריאות, השתתפו פרופ' מסעד ברהום (המרכז הרפואי לגליל), ד"ר מרדכי דיין (מנהל מחוז צפון שירותי בריאות כללית), ד"ר איל פרומן (מנהל מחוז צפון מכבי שירותי בריאות), ד"ר הגר מזרחי ראש מערך הרפואה במשרד הבריאות, ד"ר אריה ביטרמן (מנהל המחלקה הכירורוגית במרכז רפואי כרמל וסגן ראש ההתאחדות הרפואית). הפאנל נערך כאשר ברקע ההודעה על הכוונה להשבית את בתי החולים בפריפריה בעקבות ההסכם עם המתמחים.

פרופ' מסעד ברהום:" כולנו בעד קיצור התורנויות אך מתקבלות החלטות פזיזות. השר פורר היה השר היחידי שהזמין אותי לירושלים. משרד הבריאות, הרגולטור, מנציח את הפער בין הפריפריה למרכז. אני מטפל באזרחים שהלכו לאותו צבא, לאותו שירות לאומי, שחיים באותה מדינה, אבל מקבלים שירות יותר זניח ופחות מכבד. ההשקעות חייבות להיות גדולות הרבה יותר. כל מה שמגיע לפריפריה זה מעט מדי ומאוחר מדי לחלק מהחולים".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן