צו הגנה נגד הטרדה לעבריין מין מורשע – נהג לפקוד את שערי בית הספר האר"י בצפת

שופטת בית משפט השלום בצפת, סגנית הנשיא אביבית נחמיאס, הוציאה צו הגנה כנגד הטרדה על בן מיעוטים כבן -43 בעל עבר בעבירות מין שאף ריצה שנות מאסר על כך.

צילום: מאיר ינקו.

השופטת קבלה את טענות הנהלת בית הספר על כך שמורשע המין החל לפקוד את שערי בית הספר בלי שהוא בוחל באמצעים בכך שלטענת הנהלת בית הספר נוהג להטריד את התלמידים ואף את אחת מהמורות. בהנהלת בית הספר ציינו שכל מאמציהם לשכנעו שלא להתקרב או להטריד את התלמידים עלה בתוהו. לשופטת אף הוצגה תלונה שהוגשה במשטרה כנגד אותו חשוד על איומים כנגד תלמידים ומורה. 

בהחלטה על הצו, ציינה השופטת: "לאחר שעיינתי בבקשה ולאחר ששמעתי את דברי המבקש (הנהלת בית הספר)  החלטתי שעל מנת להגן על שלומם של התלמידים צו מניעת הטרדה דרוש לשם הגנתם". על החשוד אסןר להתקרב  לבית ספר האר"י ולהימצא בקרבתו עד 500 מטרים.  להימצא בקרבתו בתחום של 500 מטר. כן אוסרת השופטת על המשיב להתקרב לתחנת ההסעה של בית הספר הנמצאת ברחוב הנשיא בצפת או להימצא בקרבתה במרחק של 100 מטר. בנוסף בהחלטתה קובעת שאסור על החשוד לאיים על כלל באי בית הספר לרבות ובעיקר תלמידי בית הספר, מורי בית הספר וכל בעל תפקיד אחר בבית הספר. החשוד הוזהר כי ככל שיפר הוראה מהוראות הצו ישקול בית המשפט הרחקתו מהעיר צפת הצו יעמוד בתוקפו עד לשמיעת הבקשה במעמד הצדדים הנקבעת ליום 17.4.24.

לכתבנו נודע כי העבריין המורשע הוא אחד מתוך כ-1,200 עברייני מין משוחררים, שנמצאים תחת פיקוח במסגרת החוק להגנת הציבור- הם נמצאים במעקב של יחידת צור של שירות בתי הסוהר. לטענת ההורים ובית הספר ביחידת צור מודעים לכך שהעבריין המורשע נוהג לפקוד את שערי בית הספר ולהטריד. משירות בתי הסוהר נמסר: " בניגוד לנטען ומבלי להתייחס לזהות החשוד, לא הוגשה כל תלונה בגין העסקתו או כניסתו של עבריין מין המפוקח על ידי יחידת צור לבית ספר, ובכל מקום בו מוגשת תלונה או מתגלה הפרה בתנאי צו הפיקוח, שירות בתי הסוהר פועל באופן מיידי למיצוי הדין".  מנתוני איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית עולה כי 57% מהאסירים המרצים מאסר על עבירות מין מרצים כבר מאסר שני ויותר. כלומר, מכיוון שהם לא עוברים תוכנית שיקום הם חוזרים לסורם.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן