צפת: סניף דואר בודד ל- 40.000 תושבים – סניפי הדואר נסגרים בזה אחר זה

תושבי צפת קיבלו לאחרונה הודעת מסרון מרשות הדואר המבשרת להם על סגירת הסניף ברחוב ירושלים בסוף החודש (30 לדצמבר). בהודעה הלקונית מודיעים ברשות הדואר כי ניתן יהיה להמשיך את פעילות הדואר בסניף הראשי ברחוב הפלמ"ח 87.

בסוף החודש ייסגר – הסניף ברחוב ירושלים בצפת.

הסניף ברחוב ירושלים 37 עד לאחרונה הסניף השני בגודלו בצפת שירת עשרות שנים את תושבי העיר העתיקה, את המסחר ואת מרכז העיר. סגירת הסניף מתווספת  אל שני סניפים שנסגרו עוד קודם לכן בקניון שערי העיר וברסקו בשכונה הדרומית. מי שכרגיל עשוי להיפגע מהחלטת דואר ישראל לסגור בארץ כ-60 סניפים הם האוכלוסיות המוחלשות. בנק הדואר משמש בדרך כלל כעוגן הצלה לרבים כאלה שהבנקים הרגילים לא נותנים להם אשראי. תשלומי הביטוח לאומי, לקשישים, לנזקקים, לנכים ולעוד מועברים בדרך כלל באמצעות הדואר.

צילומים: מאיר ינקו.

ההחלטה המקוממת שפוגעת בעיקר בערי הפריפריה תביא לעומסים ולזמני המתנה ארוכים וגדולים בסניף המרכזי בצפת. הסניף המרכזי העמוס בדרך כלל יצטרך לתת מענה ל-40.000 תושבי העיר לא כולל תושבי המושבים הסמוכים הנעזרים אף הם בשרותי הדואר בצפת. עוד ועוד סניפי דואר ישראל נסגרים בכל הארץ, והאוכלוסיות הזקוקות לשירותי הדואר נאלצות להתמודד לעיתים עם הגעה לסניף מרוחק, ללא חניה או גישה ונוחה.  מתוך 160 סניפי דואר שמופעלים על ידי עובדי החברה, יותר מ-60 ייסגרו, ובסך הכול מדובר בסגירה המונית של 133 סניפי דואר בשנתיים. ראשי רשויות ןבהם ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה אומנם ניסו להחזיר לפעילות סניפים שנסגרו או ייסגרו, ובשלב זה מאבקם לא נחל הצלחה. ההחלטה לסגור את סניפי הדואר ולמצם את פעילות שעות הפתיחה של הסניפים היא חלק מתוכנית הבראה של משרד התקשורת, לאור ההפסדים הגדולים של הדואר. במסגרת ההפרטה שכוללת גם הליך הבראה, 1,600 עובדים יפרשו, זאת למרות שיש כיום מחסור אדיר בעובדים באשנבים בסניפים ובחלוקת דואר.

בדואר ישראל הגיבו: "הסגירה המאסיבית של סניפים בשנה האחרונה היא לא רנדומלית כבעבר. עד סוף 2021, נסגרו ונפתחו יחידות באופן שוטף, כחלק מהתנהלות של רשת קמעונאית, ללא שינוי מהותי בפריסה. לפי דואר ישראל, החל מ-2022, כחלק מההיערכות מחדש לקראת תכנית ההבראה, לא נפתחה בהכרח יחידה על כל אחת שנסגרה, ולא בכל המקרים ניתן היה לאתר סוכן חלופי במכרז (הפעלת סוכנות הינה הפסדית במקרים רבים, לכן אין פונים לחלק מהמכרזים)".


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן