רשות המים ביחד עם הספקים האזוריים יבצעו בדיקה מקיפה לתשתיות באזור הצפון כחלק מהיערכות לפתיחת מתקן ההתפלה בגליל

רשות המים, ביחד עם ספקי המים האזורים ובתאום עם משרד הבריאות, יקיימו באזור הצפון בין התאריכים ה-9.1-19.2 שורה של בדיקות חיוניות של תשתית צנרת המים הקיימת, כחלק מהיערכות לקראת פתיחת מתקן ההתפלה בגליל בשנת 2025.

צילום: pixabay

הבדיקות יתבצעו בשתי פעימות: הראשונה לאזור נהריה והמרחב הקרוב אליה והשנייה לאזור כרמיאל וסביבתה. הבדיקה נדרשת כבר כעת, מספר שנים קודם למועד המתוכנן של הפעלת המתקן, מתוך אחריות לתושבים, וזאת מאחר והחלפת התשתיות הנדרשות אורכת זמן.
הקמת מתקן ההתפלה בגליל היא משימה לאומית שמטרתה להבטיח גם בעתיד אספקת מים רצופה ובטוחה לתושבי האזור, שעד היום קיבלו את אספקת המים ממי קידוחים בלבד. מדינות רבות באזורנו ובעולם חוות מצוקה קשה באספקת המים, זאת בזמן שתושבי ישראל נהנים מאספקת מים סדירה, הודות להקמתם של מתקני התפלה חדשים.

הזרמת מים מותפלים בצנרת עשויה ליצור תופעת 'מים אדומים'


• במסגרת בדיקת תשתית הצנרת והתאמתה למתקן ההתפלה, יוזרמו בתקופת הבדיקה מים מותפלים בצנרת, שעד היום זרמו בה רק מים טבעיים. מים מותפלים הם בעלי הרכב מעט שונה ממי קידוחים ולכן עלולה להיווצר תופעת "מים אדומים", הנובעת משחרור חומרי מבנה בצנרת ברזל ישנה, בעיקר חלודה, אשר צובעת את המים בצבע אדום או צהוב. רשות המים כבר ביצעה בעבר בדיקות דומות באזורים אחרים. הבדיקות בוצעו ביחד עם ספקי המים המקומיים ובתאום עם משרד הבריאות- לקראת פתיחתם של מתקני התפלה קיימים הפועלים כיום. במסגרת הבדיקות שיתקיימו, ספקי המים עברו תדריך מקצועי כיצד לפעול, לרבות ביצוע "שטיפה" של כל המערכת מדי בוקר וזאת על מנת לצמצם ככל הניתן את תופעת "המים האדומים".


• ההנחיה לתושבים היא לפתוח מדי בוקר את ברז האמבטיה ובמידה והם נתקלים בתופעת ה"מים אדומים" עליהם לתת למים לזרום עד להעלמות הצבע והעכירות. לרוב מדובר בפרק זמן של מספר דקות עד שהתופעה חולפת.
• היה וצבע המים לא חוזר להיות צלול – יונחו התושבים לדווח על כך לספק המים.
• כל צרכן מים שיודיע לתאגיד/ספק המים שלו על תופעת מים אדומים בביתו יהיה זכאי לשיפוי בגין המים שהוזרמו ושיפוי נוסף בגין רכישת מים, הכל לפי מפתח קבוע שנקבע ברשות המים. כמו כן, יש להימנע משתיה והכנת מזון במים בעלי גוון שונה מהרגיל ולהישמע להנחיות שייצאו ממשרד הבריאות באמצעות ספקי המים והתקשורת בנושא.

הבדיקה בהזרמת המים תאפשר לספקי המים האזוריים לאתר מבעוד מועד בעיות תשתית בצנרת ישנה ולטפל בהחלפתה וזאת לפני הפעלתו של מתקן ההתפלה. בדרך זו נוכל להבטיח כי בעת הפעלת המתקן, הזרמת המים ממנו לא תלווה בתקלות שמקורן בתשתית צנרת ישנה. הפעילות תתבצע בשני שלבים למשך כשבועיים כאשר בשלב הראשון הבדיקות יערכו באזור נהריה וסביבתה, ובשלב השני הבדיקות יתבצעו באזור כרמיאל והיישובים הסמוכים לה:.


בשלב הראשון
• החל מ-9.1 ועד ה-29.1 תתבצע הבדיקה ביישובים רגבה, קיבוץ לוחמי הגטאות, שבי ציון, נהריה, מזרעה.
• בין התאריכים 16.1- 29.1 הבדיקות יתבצעו בכפר יסיף, ג'וליס, ירכא, אבו סנאן.
בשלב השני
• בין התאריכים 30.1 – 19.2 הבדיקות יתבצעו באזורים בעיר כרמיאל וביישובים הסמוכים לכביש 85, למעט שעב.
• בין התאריכים ה- 6.2 – 19.2 הבדיקות יתבצעו לאורך כביש 85 כולל כל כרמיאל, רמה, נחף, עין אל אסד, בית ג'אן.
ספקי המים האזוריים הונחו לטפל בפניות הציבור באמצעות המוקד או אתר האינטרנט וללוות את תושבי היישובים והערים בהם מתבצעות הבדיקות. כמו כן, הגורמים הרלוונטיים בנהריה, קיבוץ לוחמי הגטאות ומושב שזור עודכנו על הבדיקה וייקחו חלק בהסברה לציבור.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן