שוחט: "תכנית פרחי רפואה בפקולטה לרפואה תוציא את דור הרופאים הבא של ישראל"

השבוע התקיים בצפת בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר אילן, טקס פתיחת השנה השנייה של  תכנית  "פרחי רפואה".

צילומים: יוסף גבאי, דוברות הפקולטה לרפואה.

הטקס נערך במעמד דיקן הפקולטה לרפואה, פרופ' רן טור-כספא, אשר בירך את הנוכחים ופרס בפניהם את הישגי הפקולטה בכלל ובמבחני הגמר והסטאז' בפרט, ואת החשיבות שהפקולטה נותנת כחלק מחזונה להיות חלק מהקהילה, כדוגמת פרויקט "אתגר" – סטודנטים אשר מלווים חולים לאחר אשפוז בהסבר על דרך הטיפול שהמליצו להם. " זו זכות גדולה להיות חלק מתכנית פרחי רפואה ולפתוח את המדע והרפואה לתלמידים".

ראש עיריית צפת, אילן שוחט, שיבח בטקס את החיבור בין הפקולטה לחינוך הילדים אשר נחשפים לאקדמיה, למדע ולרפואה מגיל צעיר. " תכנית פרחי רפואה בפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר אילן תוציא את דור הרופאים הבא של מדינת ישראל". בטקס השתתפו מנהלי מחלקות החינוך ורכזי התכנית בבתי הספר באזור, הורים ותלמידים.

פרופ' יצחק חביב, ראש המעבדה לרפואה מותאמת אישית בפקולטה, הרצה על הנושא  "הרפואה בעידן הדיגיטלי". פרופ' חביב הסביר לנוכחים מהי רפואה מותאמת אישית בתחום חקר הסרטן, מהם הקשיים ומה העתיד צופן לנו בתחום.

תכנית "פרחי רפואה" מתקיימת במסגרת תכנית "קדם עתידים", מטעם  האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד החינוך, בשיתוף פעולה של  הפקולטה לרפואה,  עיריית צפת, עמותת ידידי עתידים ומיזם "גליליום". התכנית מיועדת לבני נוער מצטיינים בכיתות י' –י"ב מצפת ומהגליל המזרחי. התכנית פותחת בפני התלמידים חלון הצצה לאקדמיה ולמחקר המדעי הרפואי, שלא תמיד זוכים לו תלמידים בפריפריה.

בשנה"ל תשע"ז השתתפו בתכנית 28 תלמידים ותלמידות מ 5 ישובים שונים: צפת, פקיעין, בית ג'ן, קריית שמונה וחצור. בחודש יוני האחרון, התקיים טקס חגיגי למחזור א', שסיים את שנתו הראשונה.  התלמידים הללו החלו  את שנת הלימודים השנייה במפגש עם החוקרים המנחים  מהפקולטה, על מנת לקבוע את נושא עבודת הגמר המחקרית.

לקראת מחזור ב' תשע"ח, הגיעו לימי המיונים מעל 100 תלמידים ותלמידות, מתוכם התקבלו  50 תלמידים  מ- 8 ישובים: צפת, חצור, קריית שמונה, סאסא, טובה זנגרייה, בית ג'ן, חורפיש ופקיעין.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן