fbpx

שיתוף פעולה בין פיקוד הצפון לילדים לבית החולים לדובים בפקולטה לרפואה בצפת

במיזם הקהילתי "בית החולים לדובים" של הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן בצפת שנערך ביום שני בצפת בהשתתפות מאות ילדים והורים בלטו במיוחד בפעילות, אנשי צוות הרפואה של פיקוד הצפון.

מטרת בית החולים המתקיים זו הפעם השישית ברציפות ביוזמת אגודת הסטודנטים לרפואה בגליל ובשיתוף סגל הפקולטה, הינה בעיקר, להפיג פחדים וחרדות בקרב ילדים בגילאי 7-3 מטיפול רפואי בכלל ומבית חולים בפרט. בית חולים לדובים הינו מיזם חברתי שנוצר על ידי אגודת הסטודנטים לרפואה בגליל ובשיתוף הפקולטה לרפואה על שם עזריאלי. באירוע נכחו גם צוות הרפואה של פיקוד צפון.

הילדים הגיעו עם הבובות והדובים שלהם מהבית, ועברו יחד איתם את שרשרת התחנות בבית החולים החל מאמבולנס צבאי/ אזרחי ומשם לתחנות המיון או מחלקת הכירורגיה, אף-אוזן-גרון, אורטופדיה, ועד רפואת שיניים וכו׳. באירוע הוצבה עמדה של צוות הרפואה הצה"לי בפיקוד צפון. הצוות הכיל פארמדיק, שני חובשים, ורכב פינוי מסוג "דוג'בולאנס".

תחנת הרפואה הצבאית קלטה בובות ״פצועות״ או ״חולות״, והעניקה להם טיפול מציל חיים ראשוני בשטח, כפי שיקרה בזמן אמת במקרה הצורך. באירועי אמת  קורה פעמים רבות שצוותי הרפואה הצהליים מפנים אזרחים לבתי חולים, וכך קרה גם באירוע עצמו, הוצגה לילדים ההעברה של הפצועים למיון או למד"א.  "המטרה היא  לבצע היכרות עם כוח רפואי נוסף, הנמצא באיזור הצפון איתו הם יכולים לבוא במגע בעת הצורך. האיזור בו הילדים גרים, הוא איזור עם פריסת אמבולנסים אזרחיים נמוכה, וכוחות הרפואה של צה"ל מהווים חלק חשוב ממערך הפינוי והטיפול הרפואי לתושבי הצפון.מטרת הפרוייקט הינה להנגיש לילדים את כלל שירותי הרפואה היושבים בצפון, ולעזור להם להתגבר על הפחד ממערכת הבריאות. צה"ל מהווה חלק משמעותי ממערכת הבריאות באזור מגוריהם, ורואה חשיבות גדולה  בלקיחת חלק מהפרוייקט הזה, ובכך ליצור מצב בו הילדים והמשפחות יכירו בו כגורמים מוסמכים להעניק טיפול רפואי אף הם במקרה הצורך". מספרת קא"ב גלית נתן, קצינת ההדרכה של אגף הרפואה בפיקוד צפון.

"הילדים הם אלו שבוחרים איזו בעיה בריאותית יש לבובה, לרוב זה יהיה בהתאם לבעיות הרפואיות איתם הם מתמודדים על בסיס יום יומי. "אם לילד בעיות שמיעה, כנראה שהוא יגיד שהבובה לא שומעת טוב. זו הזדמנות מדהימה עבור הילדים להתמודד ולהכיל את הבעיות הבריאותיות שלהם,  וגם ליצור מערכת יחסים המבוססת על אמון כבר מגיל צעיר בינם לבין גורמי הרפואה". מסבירה גלית.

דילוג לתוכן