שר הבריאות בביקורו בצפת: "נפעל להרחבת הפעילות של ספרת הסוכרת בגליל לרשויות מקומיות בכל הארץ"

שר הבריאות, אוריאל בוסו ביקר היום (שלישי) בצפת במהלך ביקורו התארח בפקולטה לרפואה בעיר ונפגש עם הנהלת ספרת הסוכרת ע"ש ראסל ברי.

צילומים: דוד שם טוב.

השר בוסו הדגיש את המחויבות שלו להעמקת שיתוף הפעולה של משרד הבריאות עם ספרת הסוכרת בגליל והרחבת הפעילות לשם הטמעת תחום הבריאות בתוכניות העבודה של רשויות המקומיות בכל הארץ. "אני מגיע מהפריפריה החברתית ומכיר את ההתמודדות הקשה, בלי בריאות אין לאדם כלום! ספרה עושה פעילות פורצת דרך שמביאה לצמצום הפערים בבריאות בפריפריה החברתית והגאוגרפית, אפעל כדי להרחיב את הפעילות הזו לרשויות בכל הארץ".


השר נפגש עם נשיא אוניברסיטת בר אילן, פרופ' צבן, מנכ"ל ומשנה בכיר לנשיא האוניברסיטה, זוהר ינון, דיקאנית הפקולטה לרפואה, פרופ' אבני, נועם רשלבך ראש מנהל הפקולטה, ראש העיר צפת, יוסי קקון, מנהל ספרה פרופ' נעים שחאדה וסגנית המנהל ד"ר סיון שפיצר. ד"ר סיון שפיצר אשר הגתה, יזמה והקימה את ספרה, הציגה בפני השר בוסו את הפעילות הענפה של צוות ספרה ב23 רשויות מקומיות ואמרה, " לראשונה, למשרד הבריאות יש זרוע ביצועית לצמצום פערים- הצוות המקצועי של ספרה פועל בשטח לצמצום פערים בבריאות ולהטמעה של תוכניות לטווח ארוך! ספרה מביאה ידע מחקרי פורץ דרך ליישום ברשויות המורכבות ביותר בישראל ומייצרת פלטפורמה שמביאה לשינוי ושיפור חייהם של תושבי הצפון".


יוסי קקון, ראש העיר צפת ומחזיק תיק הבריאות באשכול גליל מזרחי, הוסיף: "הפעילות של ספרת הסוכרת בגליל היא בעלת תרומה חשובה מאוד לקידום אורח חיים בריא בקרב תושבי העיר. השילוב בין חדשנות רפואית לעשייה קהילתית, מצמצם פערים ומביא בריאות איכותית לכל תושב. אנחנו גאים להיות חלק מהיוזמה הזו ולהיות הרשות המקומית שמובילה את הפיילוט הזה, אני קורא להכניס את התוכנית החשובה הזו לכל רשות מקומית בארץ, לטובת עתיד בריא ושוויוני יותר לכלל אזרחי ישראל.".


ספֵרת הסוכרת בגליל, מיסודה של הפקולטה לרפואה של בר-אילן וקרן ראסל ברי, שמה לה למטרה לצמצם את פערי התחלואה בסוכרת והשמנה באזור הגליל. צוות המיזם פועל כדי ליצור חיבור בין רפואה וחברה בפיתוח והטמעה של מודלים חדשניים לצורך שיפור בריאותן של קהילות הנמצאות בפריפריה החברתית והגאוגרפית .


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן