שר התורה הרב חיים קנייבסקי יובא למנוחות בבני ברק – היערכות שיא להלווית המיליון

חסימות כבישים בכל רחבי המרכז החלו הבוקר (ראשון) לקראת הלווייתו של הרב חיים קניבסקי, שתתחיל ב-12 בצהריים – ושאליה צפויים להגיע לפי המשטרה כמיליון איש. המשטרה מבקשת מהציבור להגיע למסע ההלוויה בתחבורה ציבורית בלבד, ולהקדים את ההגעה ככל האפשר.

צילום פייסבוק.

אוטובוסים רבים מצפת וממירון יצאו אל מסע ההלוויה. גורמים במשטרה התייחסו לתנועה הכבדה שצפויה בעיר: "יהיה אפשר לצאת מהעיר, לא יהיה אפשר להיכנס עד שעות הלילה המאוחרות. אנחנו מבינים שאנחנו לא יכולים להכיל את האנשים על המדרכים. זו החלטה מאוד משמעותית, מאוד קשה, למעגלים סביב בני ברק, לכל גוש דן, אבל אין לנו ברירה אחרת".

הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, הלך ביום שישי ללעולמו בגיל 94, לאחר שחלה בימים האחרונים, התמוטט בביתו, וכשלו מאמצי ההחייאה שנעשו בו זמן רב. עשרות התקהלו מחוץ לביתו ובמשטרה נערכים לאחת הלוויות הגדולות שידעה המדינה. הרב קנייבסקי, שהיה בשנים האחרונות המנהיג הבולט ביותר בזרם הליטאי-חרדי, כונה בשנים האחרונות "שר התורה" ואלפים בארץ ובעולם היו מגיעים אליו לעצה וברכה. בעשור האחרון רבים מהזרם החסידי והספרדי היו סרים למרותו. הוא היה המנהיג והדמות הרוחנית העליונה של 'דגל התורה', אחת מהסיעות המרכיבות את יהדות התורה, אך השפעתו הפוליטית הייתה רחבה באופן משמעותי.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן