איך תדעו מתי צריך לצבוע מחדש את חדר האמבטיה?

חדר האמבטיה שונה מכל יתר החדרים בבית, מפני שמדובר על חדר רטוב. "חדר רטוב" על פי ההגדרה שלו, זה חדר שבו רמת הלחות גבוהה יחסית. זה חדר שבו הסיכוי לעובש הרבה יותר גדול מאשר בחדרים אחרים. פה, בחירת הצבע הלא נכון עלולה לגרום לטחב ולתחושה של ריחות לא נעימים ולהתפתחות של פטריות. אחרי שתקראו את הדברים הבאים, תדעו לא רק מתי באמת צריך לצבוע מחדש את חדר האמבטיה, אלא גם מה נדרש לצורך התוצאות הטובות ביותר. 

צביעה אסתטית לעומת צביעה פרקטית

לפני שניגשים לצביעה, כדאי לדעת שני דברים. ניתן להתייחס אל צביעת אמבטיה כאל צעד אסתטי בלבד, שאפשר לעשות אבל אפשר גם שלא. ניתן להתייחס אל הצביעה כאל צעד חיוני במקרים מסוימים. מבחינה אסתטית, אם מתחשק לכם לחדש את האמבטיה, הצביעה תוכל להקנות לחדר מראה מודרני יותר, מיוחד ואפילו תחושה של חלל רחב ידיים ופחות צפוף (גם אם החדר יחסית קטן בגודלו). אבל לפעמים הצורך בצביעה כבר הופך למשמעותי. צריך לצבוע צביעה, שניתן לכנות אותה פרקטית, בכמה מצבים. למשל:

  1. אם הצבע הישן מתקלף, צריך לצבוע מחדש על מנת לשמור על הטיח ועל הקיר מפני נזקי לחות. 
  2. אם "התלבשו" פטריות על הקיר, יש צורך לבצע טיפול נגד עובש. לאחר הטיפול, מומלץ לצבוע בצבע מיוחד שמכיל חומרים שמקשים על עובש לחזור בחזרה. 
  3. אם התחילו סימנים של טחב או שיש סימנים של רטיבות, צריך לבדוק אם אין נזילות. אין טעם לצבוע, כאשר ישנה רטיבות פנימית או נזילה מכיוון התקרה, לפני התיקון. 
  4. לאחר ביצוע תיקוני איטום בחדר האמבטיה, מומלץ לצבוע מחדש. 
  5. עם גמר העבודה של תיקון נזילה, צביעה תסלק כתמי רטיבות ישנים שעדיין נותרו. זה מסייע להגן על המקומות שתוקנו, מפני נזקים של לחות. 

זו הדרך לצבוע טוב יותר חדרי אמבטיה 

לפני צביעת חדר האמבטיה שלכם, שקלו לרכוש צבעים מיוחדים לחדרים רטובים. צבעים כאלה נחשבים לאטומים יותר ללחות. חלק מהצבעים כוללים תוספת של מרכיבים שמעכבים היווצרות של עובש. על כל פנים, זכרו להקפיד לאוורר את החדר בקביעות אחרת שום צבע לא יגן לגמרי מכתמי עובש. 

אחרי שרכשתם רולר או מברשות צביעה איכותיות, שימו לב שצריך להכין את הקיר. יש לנקות היטב את הקירות, משום שמשקעי סבון או חומרים אחרים שנדבקים עם הזמן לקירות, עלולים לקלף את הצבע החדש. במידה בחדר הרחצה הותקנו כל מיני מתלים ואביזרים שיפריעו לצביעה מושלמת, השתדלו להסיר  את כל זאת. זה אמנם ייקח קצת יותר זמן בהכנות, אבל לאחר מהן הצביעה תתקדם מהר יותר ותהיה יותר מדויקת. מה שלא רוצים שיתלכלך, כסו ביריעות פלסטיק גמיש. וכדי שהתוצאות תהיינה טובות במיוחד, המתינו לאחר הצביעה לייבוש, ואז יישמו שכבה נוספת.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן