fbpx

תושב ק"ש נעצר בחשד לגידול קנאביס והפצתו באמצעות אפליקציית טלגרם

משטרת ישראל נאבקת בנחישות בהפצת סמים מסוכנים ופועלת בכל המישורים, תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותה במטרה למנוע את הפצת הסמים למען שלומו ובטחונו של הציבור.

לפני כשבועיים בשעות הערב במוקדמות, עם המעבר של החקירה מסמויה לגלויה פשטו שוטרי משטרת ישראל על בית מגוריו של הנאשם בן ה-24 בקרית שמונה. בחיפוש שבוצע נתפסו סמים מסוג קנאביס בסלון הבית, בכמות שלא לצריכה עצמית, סמים שעל פי החשד נועדו לסחר על ידי הנאשם. עוד נמצאו בחצר הבית שני שתילים של קנאביס, שגידל הנאשם.

הנאשם (24, קרית שמונה) נעצר, הובא לתחנת המשטרה לחקירה ומעצרו הוארך מעת לעת על ידי בית משפט השלום בקרית שמונה בהתאם לבקשת המשטרה עד להגשת כתב האישום כנגדו. החקירה הסמויה כנגד הנאשם נערכה כמספר חודשים עד מעצרו בחודש מאי. החקירה כללה בין היתר שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, אשר העלתה, כי הנאשם סחר בסמים באמצעות רשת להפצה ולמכירה של סמים , "טלגראס", רשת שמופעלת באמצעות יישומון "הטלגרם", שהינו יישומון בו המסרים מוצפנים מקצה עד הקצה וישנה אפשרות של השמדת שיחות שהתקיימו בין הצדדים. הכניסה ל"טלגראס" היא בשיטת חבר מביא חבר, כאשר פרטיו של המשתמש נבדקים מול חשבון הפייסבוק שלו.

במקרה זה "הלקוחות" היו פונים לנאשם בשני אופנים, אחד "הזמנה" דרך ה"טלגראס" והשני באופן ישיר תוך יצירת קשר טלפוני עימו. הנאשם היה מתאם עם "לקוחותיו" את מיקום ביצוע העיסקה, כאשר באחת מהעיסקאות הטמין הוא את הסמים מתחת לספסל בפארק שעשועים ו"הלקוח" בתמורה הטמין לו את הכסף שם. מהחקירה היסודית עלה, כי קודם ליום האירוע ביצע הנאשם לא פחות מ- 30 עיסקאות במועדים שונים בקרית שמונה מול "לקוחות" שונים.

בתום חקירה מאומצת גובש מארג הראיות כנגד הנאשם וחטיבת התביעות של משטרת ישראל הגישה בבית משפט השלום בקרית שמונה כנגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד לתום בגין עבירות של סחר בסמים, החזקה של סמים שלא לצריכה עצמית, גידול וייצור סמים מסוכנים וניסיון לסחור בסמים. בית המשפט נעתר לבקשת המשטרה והאריך את מעצרו של הנאשם עד החלטה אחרת. משטרת ישראל תאבק בנחישות כנגד הפצת סמים מסוכנים, תוך שימוש במגוון אמצעים חקירתיים במטרה להגיע לאותם עבריינים המגדלים, משווקים וסוחרים בהם, במטרה שימוצה עימם הדין ובמטרה לשמור על שלומו של הציבור

השאר תגובה

דילוג לתוכן