תלמידי י"ב בצפת השביתו את הלימודים דורשים להשתתף במסע ישראלי – עיריית צפת: "כפי שהבטחנו – נקיים את המסע"

מאות בתי ספר תיכון מכל הארץ השתתפו עד כה במסע ישראלי. מדובר במסע של כשבוע של תלמידי שכבת י"א בעידוד משרד החינוך תוך בירור ערכי רעיוני וחוויתי של זהותם האישית, היהודית, הציונית והישראלית. בשנת הלימודים הקודמת לא נטלו חלק תלמידי שכבת י"א בבית הספר הרב תחומי בצפת. באגף החינוך בעיריית צפת החליטו לדחות את המסע בגלל מספר שיקולים שכללו חילוקי דעות משפטיים כלל ארציים בין משרד החינוך לבין הזכיין של המסע ומגפת הקורונה. לתלמידים הובטח שהמסע המיועד ייתקיים בשנת הלימודים הנוכחית.

בית ספר רב תחומי צפת
צילום: מאיר ינקו – ארכיון.

כנראה שתלמידי שכבת י״ב בבית הספר הרב תחומי, חוששים שאין בכוונת העירייה לעמוד בהבטחה, למרות הבטחות והתערבויות של מספר גורמים שהמסע ייצא לפועל והשביתו את הלימודים בשכבה ביום רביעי האחרון. התלמידים הצהירו שמדובר בשביתה שלא מוגבלת בזמן. "לפי מיטב הבנתנו אין לבית ספר ולעירייה תקציב כדי להוציא אותנו לאותו מסע וחסרים כמעט 200,000 שקלים כדי לקיים את המסע כהלכתו", אומרים התלמידים. באגף החינוך בעיריית צפת טענו שמדובר בהשבתה מיותרת. "כפי שהבטחנו אז, יש בכוונתינו לקיים את המסע לתלמידים עד חודש מרץ הקרוב – יהיה את התקציב את התקציב לכך", אמר מוטי כהן מנהל האגף שהוסיף: "יש לנו אינטרס משותף עם התלמידים לחשיבות ההשתתפות במסע וכך יהיה".

יורם מזוז יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, ניסה אף להרגיע את התלמידים ולשכנע אותם שהם ייצאו למסע. בהודעה להורי התלמידים, אמר מזוז: " לאחר שיחה משותפת של מנהל אגף החינוך, מפקחת בית הספר.הנהלת בית הספר ומנהלת אזור מטעם רשת עמל, הוחלט שתלמידי שכבת יב יגיעו ביום ראשון הקרוב לבית הספר לשגרת לימודים במהלך היום מנהלת בית הספר ורכזת השכבה יפגשו עם כל כיתה וכיתה ויוקם צוות משותף לסגור מועד למסע ישראלי / פעילות חלופית מותאמת למסע".


ראש עיריית צפת התערב אף הוא ופנה לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון שתדאג שהמסע יתקיים לכלל בתי הספר בארץ ובהם הרב תחומי בצפת. גם אורנה שמחון מנהלת מחוז צפון נדרשה לסייע: "המסע הישראלי, המעמיק את החיבור והשייכות לעם, לארץ ולמדינת ישראל, יתקיים גם השנה בהשתתפות אלפי תלמידים ותלמידות. המשרד מצוי בימים אלה בשלבי סיום של ההליך המכרזי לבחירת ספקים, כך שבתי הספר יוכלו להוציא את התלמידים למסע כבר החל מחודש ינואר הקרוב", אמרה שמחון.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן