התרומה הגדולה של צדוק שמואלי למערך יחידת הטרור

יזם הנדל״ן צדוק שמואלי מוכר היטב ברמת השרון. מזה למעלה מ-40 שנה שהוא בונה ויוזם פרויקטים ברחבי העיר וזוכה לתגובות נלהבות. אך העשייה של שמואלי לא מסתיימת רק בכך ואמנם כל פרויקט חשוב לו באופן אישי, אך היזם העסוק מצליח למצוא גם את הזמן להתנדב ולהביא את היכולות שלו לטובת המדינה. 

צדוק שמואלי מומחה באומנויות לחימה ומאחוריו ניסיון רב בדניס הישרדות. ההכשרה שלו בלחימה קרובה היא מהגבוהות בארץ ואת זאת שמענו מ-י׳ מיחידת הטרור. אז מה הקשר בין יזם מהשרון לבין העיר הדרומית? י׳ ביקש מאיתנו לספר על התרומה של שמואלי ליחידה, על הנתינה הרבה שלו ועל הציונות שזורמת בעורקיו ושהובילה אותו יותר מפעם אחת, בהתנדבות, לעיר הדרומית. 

החשיבות של יחידת הטרור

יחידת הטרור בדרום אחראית על כל מה שקורה בגבול הדרומי. היא למעשה שומרת על כולנו כשהיא מונעת סכנות ביטחוניות משמעותיות. היחידה חייבת לשמור על כשירות מלאה כל הזמן ולהיות בעלת כלים מתאימים להתמודדות עם כל איום. באופן טבעי, החיילים ביחידה צריכים להשתמש בנשק, אך ישנם מצבים בהם לא ניתן להשתמש בו. כולנו יודעים כי ההכשרה של החיילים מהותית להצלחה בכל משימה וכשהם מקבלים את הכלים המתאימים, כולנו מוגנים יותר.

״מצבים בהם הנשק תקול, כשהאויב קרוב מדי ואחרים, מובילים לכך שהחייל חייב שיהיו לו יכולות נוספות״ אומר י׳. החיילים שלנו צריכים להתמודד מול האויב, בכל מקום ובכל זמן וליחידה היה צורך אמיתי להתמודד גם עם לוחמה מקרוב וכאן נכנס צדוק שמואלי לתמונה. חשוב להבין כי הטכניקות שנדרשו ליחידה לא נלמדות בצה״ל וכי היה צורך במומחיות של שמואלי כדי להעניק ליחידה את הכלים הנדרשים לה ולמען האמת, לכולנו.

ממרחק 350 קילומטרים

כאשר שמואלי שמע על הצורך של יחידת הלוחמה בטרור בדרום הוא הבין שעליו לפעול. נכון, רמת השרון מרוחקת 350 ק״מ מהדרום, אך המרחק לא עצר אותו. ״כדי ללמד את היחידה להתמודד עם אויב מקרוב שמואלי היה צריך להתאים את הטכניקות השונות, ליצור מתודות ולבסוף להגיע לדרום פעם אחר פעם כדי לאמן את החיילים״.

המרחב לא הגביל את שמואלי אשר הגיע מספר פעמים לבסיסי הדרום, בכל פעם למספר ימים וזאת כדי ללמד את הטכניקות שפיתח, בהתבסס על הידע שלו בדניס הישרדות ואומנויות לחימה. ״המשימה של שמואלי הייתה לתת לנו את הכלים הטובים ביותר. היה לו חשוב לדעת שנוכל להגן על עצמנו ועל המדינה, גם אם זה אומר שיהיה עליו לפנות מזמנו, להגיע על חשבון הזמן בעסק ולשהות איתנו מספר ימים בכל פעם״. כמו בבניה כך בהגנה, שמואלי מראה שלציונות אין גבולות ומוכן לתת מעצמו 100% למען המשימה.

צדוק שמואלי לקח אחריות מהתכנון ועד להטמעה

 ״לאחר שפנינו אל צדוק שמואלי, הוא לקח על עצמו את מלוא האחריות להכשרת היחידה״. שמואלי בנה את שיטות הלחימה כשהוא פנה למומחים מהעולם כדי לוודא שהחיילים יקבלו בדיוק את ההכשרה המתאימה. ״הוא וידא שהלוחמים שלנו יוכלו להטמיע את השיטות השונות ולשם כך הוא הגיע, על חשבון הזמן שלו ולימד את היחידה כל מה שצריך״.

אם ישאלו את שמואלי עצמו, הוא כנראה לא ירחיב על הנושא וזאת כיוון שמבחינתו מדובר היה בתרומה שהוא לא ציפה ממנה לשום תמורה. ״הנתינה של שמואלי ראויה להכרה כשאת כל ההתנדבות הוא עשה במקביל לניהול חברת היזמות והבניה שברשותו״. ביחידת הטרור בדרום מודים על התנדבותו וכך גם אנחנו.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן