126 מרצים למשפטים נגד פסקת ההתגברות – 3 מהם מהמכללה האקדמית בצפת: "בכייה לדורות"

126 מרצים למשפטים מכל הפקולטות בארץ חתמו על גילוי דעת משותף המתנגד לפסקת ההתגברות במתכונת של 61 חברי כנסת. במסמך נכתב: "פסקת ההתגברות במתכונת זו תפגע פגיעה קשה בהגנה על זכויות אדם בישראל ותהיה בכייה לדורות".

בגילוי הדעת של אנשי משפט, שמגיעים מאוניברסיטאות ומכללות שונות, בין היתר ירושלים, תל אביב, חיפה, בר אילן ומכללות כמו המכללה האקדמית צפת (3 – מרצים) אחווה והקריה האקדמית אונו, נכתב שהם "מכירים בסמכותה של הכנסת לערוך שינויים במערכת המשפט, אך מבקשים להזהיר משינויים קיצוניים". לדבריהם, "מבלי לשקול בכובד ראש את התוצאות ארוכות הטווח שלהם, ומבלי שהוכנסו במסגרתם איזונים ובלמים חיוניים כבכל מדינה דמוקרטית אחרת".

הם מציינים כי "לחתומים יש עמדות שונות ביחס לפסקת ההתגברות במסגרת החוקתית של ישראל. עם זאת, כולנו, ללא יוצא מן הכלל, מבקשים להתריע כי פסקת ההתגברות במתכונת שפורסמה בתקשורת, תפגע פגיעה קשה בהגנה על זכויות אדם בישראל ותהיה בכייה לדורות". הם הוסיפו כי "אם תחוקק פסקת ההתגברות המוצעת, תוכל הכנסת, ברוב של 61 חברי כנסת, לחסן כל חוק הפוגע בזכויות אדם מפני ביקורת חוקתית של בג"ץ, וגם לבטל בדיעבד כל פסיקה של בג"ץ הקובעת כי חוק בטל בשל פגיעה חמורה בזכויות הפרט. דבר זה יאפשר לפגוע בכל זכות אדם, גם היסודית ביותר, ללא כל הגבלה.


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן