fbpx

רוצים לדעת כיצד סופקו פעם המים לחצור – התשובות בהרצאות של רשות הכינרת

תחת הכותרת "ים של היסטוריה בכינרת", משתתפים מרצים מובילים בסדרת הרצאות העוסקות בהיסטוריה של הכינרת וסביבתה, המים בגליל ובגולן ותפקידה המרכזי של הכינרת לאורך ההיסטוריה.

b5e57ad4-c57e-4baf-bd12-0b30e80a6f59

כחלק מסדרת ההרצאות ביוזמת רשות הכינרת, המכללה האקדמית כינרת ויד בן צבי,תתקיים ביום שני הקרוב, 4.1 בשעה 17:30 ההרצאה השישית בסדרה, אותה יעביר דוקטור צביקה צוק הארכיאולוג הראשי ברשות הטבע והגנים בנושא 'ויבא את המים העירה'.

ההרצאה תעסוק בדרכים השונות בהם השתמשו תושבי חצור, טבריה, סוסיתא ובית שאן בעת העתיקה על מנת לדאוג לאספקת מים תקינה לעריהם.. בשל הביקוש הרב, ההרצאות הועברו מרציף הנוסעים המשוחזר במתחם תחנת רכבת העמק הישנה בצמח, לאודיטוריום בבית הספר להנדסאים. עלות השתתפות בהרצאה הינה 45 שקלים.

בשבוע שעבר הרצה ד"ר ינון שבטיאל מהמכללה האקדמית צפת בנושא מערות מקלט נסתרות בנחלים ארבל, עכברה ונחל עמוד, לפני כ-100 משתתפים  שמילאו את אולם ההרצאות. ראוי לציין כי הבקשות להשתתף בהרצאות גוברות והכרטיסים אוזלים במכירה המוקדמת.

יעל סלע, מנהלת אגף חינוך, קהילה והסברה ברשות הכינרת אומרת, כי אזור הכינרת היווה מאז ומעולם אתר מרכזי בו התרחשו מאורעות היסטוריים משמעותיים, החל מהתקופות הפרהיסטוריות, דרך תקופת המקרא, התקופות הרומיות והביזנטיות, סיפורי ישו הנוצרי ותלמידיו, החיים היהודיים שידעו עליות ומורדות במשך מאות שנים, ראשית ההתיישבות השיתופית בארץ וקרבות רבים שהתרחשו סביבה והכריעו את גורל ארץ ישראל. "הכינרת לא נקראת בכדי 'האגם הלאומי', מעבר להיותה מקור מים חשוב, מהווה הכינרת לאורך ההיסטוריה כולה מוקד משיכה מרכזי ואתר שסביבו ובו התרחשו אירועים היסטוריים מרכזיים. סדרת ההרצאות חושפת בפני הקהל את הפן הזה של הכינרת, אשר מלא בהתרחשויות מגוונות ומרתקות. המשתתפים מעידים על הרצאות מרתקות ומעניינות ולראייה הנוכחות הגבוה של הציבור בהרצאות. אנו מזמינים את הציבור להגיע ולחוות את הכינרת מזווית קצת אחרת" אומרת סלע.

ההרצאות מתקיימות בימי שני בשעות 17:30-19:00, במהלך החודשים נובמבר 2015 – פברואר 2016.

דילוג לתוכן