אושרה תוכנית הארכת קו הרכבת מכרמיאל תחנות בצומת חנניה ובראש פינה-חצור, אך לא בצפת

ב-2008 בעת ביקור פוליטי בצפת לפני הבחירות המוניצפיליות, הבטיח ראש הממשלה, בנימין נתניהו בכנס בחירות של המועמד לראשות, דאז, שוקי אוחנה, כי רכבת תהייה לצפת. היום לאחר 8 שנים, משרד התחבורה של השר ישראל כץ נתן את אישורו לרכבת לצפון הרחוק לקרית שמונה אך פסחה על צפת.  

93592a71-3a0e-4491-8311-f468ef5f97ed

משרד התחבורה החליט כי הרכבת המתוכננת לקריית שמונה תהיה כבדה ולא רכבת קלה. הקמת קו רכבת זה, שיהווה המשך לקו הרכבת קריות-כרמיאל, יושלם רק בעוד כמה שנים, ובבנייתו יוחל רק אחרי שיושלם הקו לכרמיאל ביולי 2017.

משך הנסיעה הצפוי מכרמיאל לקריית שמונה צפוי לעמוד על 26 דקות. עלות הקמתו של הקו נאמדת ב־7.4 מיליארד שקל, ומשך הקמתו מתוכנן ל-5-4 שנים. כלומר, פתיחתו צפויה בשנת 2022 בערך.

בכך מממשת הממשלה החלטה שקיבלה בפברואר 2010 להקמת שדרת תשתית תחבורתית (רשת בין-עירונית של כבישים ורכבות) בכל הארץ, מקריית-שמונה בצפון ועד קיבוץ משאבי-שדה בדרום, כדי לאכלס ולפתח את הנגב והגליל.

החלופה שעלתה בעבר להקים רכבת קלה בדרכים הקיימות היום, בהתאם לביקוש מתון, נדחתה על הסף. משרד התחבורה צופה כנראה ביקוש גבוה המצדיק הפעלת קו רכבת כבדה. אורך הקו לקריית שמונה יהיה 61 ק"מ. הוא כולל 20 ק"מ של שתי מנהרות ו-2.5 ק"מ או 400 מטרים גשרים. עלות הקמתו של הקו נאמדת ב־7.4 מיליארד שקל.

12400602_953226994764112_8562235962649107216_n

המשך סלילת המסילה מזרחה לכיוון קריית שמונה מחייב השלמה של הפקעת קרקעות ותפיסת שטחים בתוואי זה, וכן פינוי של תשתיות קיימות או מיגון שלהן, בשל האיום הנשקף מכיוון לבנון, במסילה בצד הכביש. לכן ייווצרו בין המסילה ובין הכביש שטחים שאין בהם שימוש. שטחים אלה מכונים "שטחים כלואים". מסוף מטענים לרכבות משא יוקם באזור התעשיה כרמיאל.

לקו תהיה תחנת רכבת בצומת חנניה (צומת 7) ממנה יוכלו החוגגים במירון להגיע בשאטלים להילולה המסורתית בל"ג בעומר. הרכבת תעבור במנהרה תחת צפת, שם לא תהיה לו תחנה ותעבור בנחל עמוד ועד תחנת ראש פינה-חצור הגלילית. הרכבת תגיע מכרמיאל לקרית שמונה תוך 26 דקות. מכרמיאל לתל אביב תוך שעתיים. 


לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

לגלות עוד מהאתר חדש בגליל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן