fbpx

במטולה נערך טקס אזכרה לחללי אסון משאית הספארי

בטקס התייחדות מרגש לזכר חללי "אסון הספארי", ציינו במטולה 32 שנים לאירוע התופת שהתרחש בגבול לבנון.

1

 הטקס התקיים במעמד קצין הטכנולוגיה והאחזקה הראשי תת אלוף מישל ינקו , מפקד אגד הטכנולוגיה והאחזקה של פיקוד הצפון אלוף משנה חיים רבן, מפקד חיל הטכנולוגיה והאחזקה בפיקוד צפון, אלוף משנה עופר כהן קלף , ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי , המשפחות השכולות, החיילים הפצועים, חיילי ומפקדי האגד.

האירוע החל באנדרטה הממוקמת בכניסה לגן הלאומי במטולה והסתיים בבסיס של אגד האחזקה, שבו שירתו החללים מהאסון. בעשרה במרץ 1985, בגבול  ישראל לבנון, מכונית תופת פגעה במשאית מסוג "ספארי" שהובילה 26 חיילי חימוש ששירתו ביחידת החימוש המערבית בלבנון. בפיגוע נהרגו 12 חיילים ונפצעו 14 חיילים נוספים.

unnamed

תא"ל מישל ינקו, אמר בטקס: "משפחות יקרות, בשנה האחרונה שונה שם החיל- לא עוד חיל החימוש אלא חיל הטכנולוגיה והאחזקה. השם אולי השתנה, המורשת לא, אנחנו לא. האהבה והמחויבות שאנחנו חשים כלפיכם משפחות יקרות לא ישתנו, נהפוך הוא. אנו מוכנים להמשיך ולהיות חלק מכם, לאמץ אתכם ללב משפחת החיל ולחבק חיבוק אמיץ, הביחד שלנו  עם הכאב אשר הוא נושא בחובו הוא מקור העוצמה להמשיך את הדרך, הוא גם השראה לכל אשר אנו עושים בשגרת הביטחון היומיומית".

בין הנוכחים היה גם ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי, אשר נשא דברים: "יום מר ונמהר שבו שכבו בפיגוע תופת ארור 12 לוחמים ממיטב בנינו…כל תושב ותושבת מעידים כי יום זה הוא יום מכונן בליבה של המושבה הוותיקה. היקירים שנפלו בדרכם להגן עלינו תושבי המושבה, לא נפלו לשווא, השקט השורר בעשור האחרון מעידים יותר מהכל על חוזקו וחוסנו של צבא ההגנה לישראל, של מדינת ישראל ושל תושבי הגליל ומטולה בפרט…השנה המושבה מטולה חוגגת 120 שנה להיווסדה, 120 שנים של עמידה איתנה וקרקע ומימוש ההלכה למעשה את ההתיישבות בארץ ישראל".

דילוג לתוכן