fbpx

כך בוחרים מזגן – טבלה לתפוקת החישוב הנחוצה לקירור הבית

החום המעיק שליווה אותנו בשבועות האחרונים לא הולך לשום מקום. הדימוי האפרורי של המזגן כמוצר פשוט ופונקציונלי אולי מוצדק, אבל זה לא אומר שהתחום קופא על שמריו.

621a34cf-e851-40a5-b07c-ac83d4c058bc

בשנים האחרונות חלה התפתחות טכנולוגית מרשימה בעולם המזגנים, הצטרפו שחקנים חדשים והתחרות גברה. המזגנים כיום יעילים יותר, חרישיים וחסכוניים יותר בצריכת החשמל כמה שאנחנו רוצים להיות לקוחות נבונים אף אחד לא מצפה מאתנו שאנחנו נבין בתחום המיזוג. כדי ליהנות ממזגן יעיל, נעים וחסכוני, חובה להתחשב בצרכים של בני הבית ובתנאי המגורים, כולל ההתאמה לפי גודל החדר. לפני הרכישה כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים או לעיין בטבלה לחישוב תפוקת המזגן הנחוצה לקירור הבית. 

תפוקת המזגן היא עוצמת הקירור או החימום של המזגן, ובהגדרתה הרשמית – התפוקה היא כמות הקור או החום שנוספה לחלל בשעת עבודה אחת. התפוקה נמדדת ב-BTU/hr. זכרו כי זהו הנתון הקובע בבחירת המזגן המתאים ולא הספק או כוח סוס. חשוב להקפיד בבחירת התפוקה הרצויה: תפוקה נמוכה מדי – ותמצאו את עצמכם עם מזגן שפועל בלי הפסקה, לא מספק את רמת המיזוג המבוקשת וגורם לבזבוז אנרגיה. מנגד, תפוקה גבוהה מדי משמעותה בזבוז אנרגיה וכן שינויים תכופים בטמפרטורת החדר ובלאי מואץ של מערכת המיזוג, עקב מחזורי פעולה קצרים ותדירים.

כדי לבחור בתפוקה הרצויה יש להתחשב במספר נתונים כשהעיקרי שבהם הוא גודל החלל המיועד למיזוג. ככל שהחלל גדול יותר תידרש תפוקה גבוהה יותר על מנת לספק קירור או חימום במידה ניאותה. נתונים נוספים בחישוב התפוקה הרצויה כוללים את המיקום הגיאוגרפי, מיקום הדירה בבניין, מספר הקירות החיצוניים וכיוונם, סוג הבלוקים, מספר החלונות, גודלם וכיוונם, מידת החשיפה לשמש ישירה, מספר הנפשות בבית, קיומם של מכשירים אחרים הפולטים חום בבית ועוד.

ככלל, כל נתון שמגביר את חשיפת הדירה לתנאים החיצוניים (שמש ישירה, קומה גבוהה) או תורם לשינוי הטמפרטורה (מספר הנפשות, רמת פעילות גבוהה) מצריך הגדלת התפוקה בהתאמה. הטבלה תסייע לכם להעריך את התפוקה המתאימה. 4567

דילוג לתוכן