fbpx

פותחים את השנה באירופה הקלאסית

פותחים את השנה החדשה באירופה הקלאסית

מסיבת רחוב או קונצרט בכנסיה? שייט על הנהר או ארוחת ערב בנוסח גטסבי הגדול? כמה הצעות לחגיגות חגיגיות במיוחד בפריז, אמסטרדם, ברלין ומדריד

מאת: שולי מילשטיין

תמונה: שאטרסטוק

בישראל ראש השנה האזרחית אינו נחשב לאירוע מרכזי בלוח השנה, אך רוב העולם המערבי מתכונן ומתמרק לקראתו במרץ ובהתרגשות. ברחובות ערי אירופה כבר נתלו קישוטים מנצנצים, בחלונות הבתים והחנויות ניצבים עצי אשוח מעוטרים ובכל מקום נתלו שלטים המבשרים על המסיבות הגרנדיוזיות השונות שיתקיימו בערב האחרון של שנת 2017. אם גם אתם רוצים לקחת חלק בספירה לאחור, כל מה שנותר הוא לבחור בין האירועים השונים. כמובן שהרשימה שלפניכם לא מתיימרת להציג את כל האופציות, אלא לעורר בכם השראה ולתת כיוון לאפשרויות השונות העומדות בפניכם בארבע ערי-בירה אירופאיות קלאסיות במיוחד.
אם משימת החיפוש אחר הטיסה המשתלמת ביותר ליעד החביב עליכם כבר הושלמה בהצלחה, מה טוב. אך גם אם טרם הזמנתם כרטיס, תוכלו עדיין למצוא מגוון הצעות מחיר אטרקטיביות לטיסות לאמסטרדם, ברלין ויעדים נחשקים נוספים, כך שממש עוד לא מאוחר לסדר לעצמכם חגיגות שנה חדשה בניחוח אירופאי.

קסם זר, בן אדם

יכול להיות שעכשיו כבר קצת מאוחר ליהנות ממחירי המכירה המוקדמת למה שמכונה ה -early-bird בלשון העם, המסיבות הגדולות של אמסטרדם, אבל כל עוד יש כרטיסים – תוכלו לקחת בהן חלק. אם המועדון המסוים עליו אתם בונים לא נמצא במרחק הליכה מהמקום שאתם ישנים בו, כדאי מאד שתזמינו מונית מבעוד מועד.
מעדיפים משהו מעט רגוע יותר? אתם מוזמנים להצטרף לתושבי העיר שנוהרים בהמוניהם לכיכרות המרכזיים, החל מהשעה 21:30 הספירה הרשמית לאחור מתקיימת ב-Oosterdok, באזור הממוקם מזרחית לתחנה המרכזית. לקראת השעה חצות יוצאים החוגגים עם בקבוקי השמפניה והזיקוקים לרחובות, ומאחלים לכל מי שעובר באזור Gelukkig Nieuwjaar – חלוּקיח נוֹייאר, נראה אתכם הוגים את זה אחרי אכילת עוגייה.

ומהיכן תוכלו לצפות בזיקוקים? ככלל, מגדות נהר האמסטל, ובפרט מגשר מאגרה Magere Brug . אם חסרה לכם קצת אווירת אזורי קרבות, דוושו סמוך לחצות הליל ברחבי העיר ונסו להגיע בשלום בלי להיפגע מפקקי השמפניה הנחלצים ומתעופפים באוויר.

קאווה, ענבים וצ׳ורוס
איך אתם אוהבים את ראש השנה שלכם – במסיבת רחוב חינמית והמונית רוויה בשיכורים, או באירועי גאלה שהכניסה אליהם תגרום לכם להיפרד מכמה מאות אירו? את אלה וגם את אלה, וכל מה שבין לבין, תוכלו למצוא במדריד, בירת ספרד השוקקת חיים בכל ימות השנה.
בליל ה-nochevieja, נוצ׳ה ויאחה כפי שהוא נקרא בספרדית, כמו גם בבוקר שלמחרת, לא יישאר לכם הרבה זמן לישון, ומהמועדון או הבר עם כוסות הקאווה סביר שתעברו ישירות לדוכני הצ׳ורוס. תנו לריח הבצק המטוגן להוביל אתכם. החגיגות הגדולות נערכות בכיכר Puerta del Sol כאשר השעון העתיק, שנחנך בימיה של המלכה איזבלה השנייה (1866) ומשקיף על הכיכר מבניין הדואר (Correos) מודיע על תחילת החגיגות. עם הינתן האות, ממהרים תושבי העיר לאכול 12 ענבים, כסגולה למזל טוב ב-12 החודשים הבאים. ארוחת ערב מסורתית וחגיגית תוכלו למצוא בכמעט כל מסעדה בעיר, אבל כדאי לכם להזמין מקום. ב – Las Tablas למשל מוצעים לכם לא פחות משלושה תפריטים, ורקדניות פלמנקו שינעימו את הערב. ב- Platea, אולי שוק האוכל היוקרתי ביותר בעיר, תוכלו למצוא מגוון תפריטים ברמות מחיר שונות וגם מסיבת דיסקו לוהטת. מי שרוצה לחגוג בסגנון גטסבי הגדול יוכל לסעוד במלון Ritz , שם מוגשת ארוחת שבע מנות במחיר של 850 אירו בלבד.

אין בה יום יום חג
בשונה מהקתולים בדרום, הפרוטסטנטים של ברלין זוכים לפחות ימי חג, מה שהופך את ימי החג שישנם לעליזים ורועשים במיוחד. ערב ראש השנה בברלין נחשב לסואן בכל קנה מידה, ובימים שאחריו נותרים הררי בקבוקי הבירה, הסקט (היין המוגז המקומי) והנפצים ברחובות למזכרת.

האירוע המרכזי, שכולל מופעי בידור שונים ומסיבת רחוב ענקית, מתפרש לאורך שדרות ה-17 ביוני, מעמוד הניצחון ועד לשער ברנדנבורג. בעיר ישנם גם כמה מוקדי זיקוקים רשמיים, אך כמעט כל משק בית מהווה מוקד זיקוקים לא רשמי בפני עצמו.

מסיבות מאורגנות יותר תמצאו ב-Haus Ungarn, לא רחוק ממגדל הטלוויזיה המפורסם של העיר. ב – Alte Muenze תוכלו לדלג בין לא פחות משמונה רחבות עם 24 תקליטנים וב-Spreepalais Alexanderplatz תיהנו ממשקאות הכלולים במחיר הכרטיס, בופה עשיר וארבע רחבות לפזז בהן. לא יודעים במה לבחור? אולי כרטיס כניסה ל-8 מסיבות שונות יפתור לכם את ההתלבטות.

בואו אל הקברט
פאריס עיר האורות זוהרת ומנצנצת במיוחד בתקופה זו של השנה, ואתם מוזמנים להנות מארוחת ערב, שמפניה ומסיבה באחת מהסירות המפליגות לאורך נהר הסן הפריזאי. אם שיט מעורר בכם מחלת ים, אולי תעדיפו לתבל את ארוחת הערב במופע קברט במולן רוז׳, או בכלל בקונצרט מוזיקה קלאסית באחת הכנסיות או בארוחת ערב באחת המסעדות. גם הופעות ומסיבות בנוסח הקרנבל של ריו דה ז׳ניירו הברזילאית מתקיימות בעיר ומאידך אירועים על טהרת הג׳אז. מה- Sacré-Cœur במונמרט תוכלו להשקיף בניחותא על מופעי הזיקוקים בעיר.

שתהיה לכם שנה אזרחית נהדרת ואל תפסיקו לחגוג.

דילוג לתוכן