fbpx

המסלול הנכון לרכב משתלם

כשהכבישים עמוסי מכוניות והשוק רווי, אין שום סיבה שלא תנצלו זאת לטובתכם כדי לרכוש רכב חדש או לשדרג את הישן במחירים משתלמים במיוחד. הנה מגוון דרכים חכמות לעשות זאת

זאב נחמנזון

תמונה: shutterstock 

כשהייתי ילד תליתי בחדרי פוסטר של הסופרסטאר של עולם הרכב בשנות ה-80 – למבורגיני קונטאש. אבי עליו השלום נכנס לחדר, הביט בפוסטר, חייך ואמר: "בכבישים של ישראל, המכונית הזאת תיסע באותה מהירות כמו סוסיתא". אין ספק כי בזמן שחלף מאז אותו יום באייטיז תשתיות הדרכים בארצנו השתפרו פלאים, אבל מנגד גם כמות הרכבים בכבישים עלתה משמעותית. עבור תושבי המרכז הפקקים הפכו לשגרה יום יומית, כשבצפון הארץ הכבישים פתוחים יותר, אך גם מפותלים ומשופעים יותר. מה עוד שהתחבורה הציבורית באזור הצפון מוגבלת והמרחקים ממקום למקום גדולים יחסית.

כך קורה שעבור תושב אזור הצפון משול הרכב הפרטי  לרגליים – כלומר חיוני לשם תנועה. כמובן שרוב בתי האב אינם יכולים להרשות לעצמם רכבי יוקרה, אבל גם הקיצון השני, רכב ישן שיקרטע במורדות ובעיקר בעליות ויבלה זמן ניכר בתיקונים במוסך, אולי יביא את בעליו ממקום למקום – אך בעיקר הוא יביא לו עוגמת נפש.

חשוב לזכור עם זאת כי ככל שכמות הרכבים על כבישי ארצנו עולה, כך גם גדל מספר ההזדמנויות להשיג רכב טוב במחיר משתלם במגוון אפשרויות. כלי נפוץ ויעיל הוא מימון לרכב, המרחיב את אפשרויותינו התקציביות ומכניס לסל האפשרויות שלנו רכבים מאיכות או שנתון שלא היינו יכולים להשיג במחיר מלא.

בסופו של יום, רכב מוצלח יחשב לכזה אם נתן לבעליו מענה ושקט נפשי לתקופה של מספר שנים. לכן חשוב לבצע את הרכישה בחכמה, לאחר שהגענו אליה מוכנים עם מידע רלוונטי על אפיקי רכישה, הנחות והטבות שניתן לקבל. אז מהן בעצם האופציות המשתלמות שכדאי לפחות לבדוק כשסורקים את השוק לרכב חדש?

רכבי 0 קילומטר

מדובר במגמה חדשה התופסת תאוצה בשנים האחרונות ולא בכדי. קשה לסרב להצעה לרכוש מחברת ליסינג רכב חדש מהניילונים, עם תג מחיר הנמוך בעד 15% ממחיר המחירון של אותו הדגם. גם מבחינת השירות והאחריות התנאים נשארים זהים לאלו שתקבלו אם תרכשו את אותו רכב מהיבואן. עם זאת, חשוב להביא בחשבון כמה מגבלות וחסרונות: הראשון הוא שכאשר רוכשים רכב מחברת ליסינג הרכב אמנם נרשם על שמכם כיד ראשונה, אך ברישיון היד המקורי הוא יוגדר כ – "יד אפס מהחכר". הנתון הזה יקבל משמעות כספית מעשית כשתרצו למכור את הרכב, אז לירידת הערך הרגילה תתווסף הפחתה של עוד כ-15% משוויו. כדאי גם לדעת שברכישת רכב 0 קילומטר לא תישאר בידכם יותר מדי יכולת לבחור את האבזור ברכב, צבעו, צבע הריפוד וכ'ו. אולם אם רמת הגימור לא מהווה שיקול מהותי עבורכם ואתם מתכננים רכישת רכב שישרת אתכם לתקופה ארוכה העולה על 5 שנים, בהחלט כדאי לשקול לחיוב את האפשרות הזו.

מבצעי מכירות

למרות שרכבים נמכרים בכל ימות השנה, גם להם יש מבצעים עונתיים, כמעט כמו לכל מוצר בעולם. מבצעי מכירות בשוק הרכב חלים בדרך כלל בסוף שנה או לפני חגים. ניתן למצוא אותם אצל כמעט כל יבואני וסוחרי הרכב, כאשר כל חברה מציעה הנחות והטבות מסוגים שונים. תקופת המבצע מלווה בשיווק אגרסיבי באמצעי התקשורת, סוכני המכירות רעבים יותר והתחרות על ליבו וארנקו של הצרכן מרקיעה שחקים, בעוד שהמחירים צוללים. באופן לא מפתיע מבצעים אלה חלים גם על רכבים מיד ראשונה בחברות הליסינג ואפילו אצל היבואנים, גם שם ניתן למצוא עסקאות משתלמות ביותר. על כן, בהנחה ואין צורך מידי ברכב – ניתן להמתין למבצע עונתי שכזה ולקצור את פירותיו בהנאה.

טרייד אין

יש לשער כי חלק נכבד מקוראי מאמר זה הינם בעל רכב פרטי אחד לפחות. ייתכן שמדובר ברכב ישן ועייף, אותו תרצו וודאי לשדרג לאחד יעיל ונוח יותר. עסקת טרייד אין למעשה הופכת את הרכב הישן שלכם להון עצמי ובאופן זה עשויה להפחית משמעותית את מחירו של רכבכם העתידי. במקרה של מכירת רכב כזה בשוק הפרטי, מחירו צפוי להיות נמוך ממחיר המחירון, ולכל משתנה משקל כספי לא מבוטל, משום שהרכב עובר לידיים פרטיות.

ככלל, שוק מכירות הרכב בישראל רווי ולכן מותיר לקונה פתח רב להתמקח על המחיר. לכן כשאתם פועלים מול סוחרי הרכבים בעסקת טרייד אין, במקום להציע את רכבכם למכירה לכלל הציבור, הכוח עובר לידיים שלכם. בעסקת טרייד אין ניתן לקיים משא ומתן שישיג לכם אפילו מחיר מחירון עבור הרכב שאתם מוסרים, או לכל הפחות מחיר טוב משמעותית מזה שתשיגו עבורו בשוק הפרטי.

עשו שיעורי בית

אל הנתונים שהוצגו לעיל אפשר לצרף עוד מגוון כלים, אפיקים ושיטות לרכוש רכב בתנאים מועדפים ומשתלמים. החשוב מכל בבואכם לרכוש רכב הוא להגיע מוכנים ולעשות שיעורי בית לפני הרכישה – כדאי לקחת בחשבון את כלל הפרמטרים המשפיעים על המחיר הסופי – אופי השימוש ברכב, עלויות נלוות כגון ביטוח תחזוקה דלק וכיו"ב, רמת האמינות, גודל השוק והביקוש שיש לדגם מסוים בארץ ואיכות השירות המוצעת לו במוסכים. שוק עסקאות הרכב מפתה מאד ונציגיו ידעו לקרב אתכם אליו, שווה להתאזר בסבלנות ולחכות להזדמנות המתאימה עבורכם. והעיקר: שתהיה נסיעה טובה.

דילוג לתוכן