fbpx

המציאות הביטחונית היעילה בגבול הצפוני – שיתוף פעולה בין גדוד 55 לתושבי אביבים

בחיבוקים ובהחלפת מספרי טלפונים תוך כדי הבטחה לשמור על קשר גם בעתיד, נפרדו לא מכבר חיילי גדוד 55 של חיל התותחנים ותושבי המושב אביבים, בתום מבצע של מספר חודשים של גדוד 55 בגזרת אביבים שנועד לשמור על ביטחונם של התושבים המתגוררים סמוך לגבול הלבנוני.

המג"ד רחמים (מימין) – הרבש"ץ שלומי כהן – מאבטחים את הגזרה מכל הלב

הגדוד בפיקודו של סא"ל אסי רחמים פעל בשני אופנים, מצד אחד מבצע שמירות חי״ר בדוגמת סיורים על גבול לבנון שאף כללו כניסה למובלעות, התרעות על הגדר, איסוף מידע מודיעיני ותצפיות על ישובים הצד השני הגנה באמצעות התומ״ת (תותח מתנייע), המוכן לירי בכל עת. הצלחת הגדוד לשמור על השקט בגזרה בא גם בזכותם של תושבי המקום, או יותר נכון נציגם הביטחוניסט, של מושב אביבים, רכז ביטחון שוטף, שלומי כהן בן המושב.  

כהן הרבש"ץ, נמצא בקשר הדוק עם הגורמים הצבאים והוא החוליה המקשרת בין גורמי הביטחון האחראי על אבטחת יישוב בשגרה ובחירום עד הגעת כוחות  צה"ל או משטרה. שיתוף הפעולה של הרבש"ץ עם הצבא כפי שהיה עם גדוד 55 וגם הגדודים הקודמים שאיבטחו את הגזרה, היא חשובה מאוד להצלחת המטרה – השקט בגבול ושלומם של התושבים. 

שלומי כהן: " המטרה מקדשת את האמצעים".

מערכת היחסים שהייתה ליישוב עם גדוד 55, שכעת נמצאת באבטחה בגזרה אחרת זכתה להערכה אצל מג"ד הגדוד, סא"ל אסי רחמים. הגבול הצפוני מוכר היטב לסא"ל, רחמים ולא בגלל היותו כמפקד גדוד "דרקון" של גדוד 55, אלא כמי שמגורר עם אשתו ושלושת ילדיו במטולה. קודם לכן התגורר רחמים בן ה-36 בקרית שמונה שם גדל והתחנך. אין ספק שהוא אוהב את מה שהוא עושה כי הוא מגדיר את עצמו כמורעל של התותחנים. בגיל 18 התגייס לצה”ל לחיל התותחנים ושירת בגדוד 411 של אגד ארטילרי 282. חלומו לפקד על חיילים התגשם בתום קורס קצינים מוצלח לאחריה שירת במספר תפקידי מפתח, כגון מפקד פלגה, סגן מפקד סוללה ועוד.

סא"ל, אסי רחמים: ,אנחנו יודעים מי האויב שנמצא מעבר לגדר".

במלחמת לבנון השנייה שירת כמפקד סוללה. התום המלחמה יצא ללימודי תואר במדעי המדינה. עם סיום הלימודים חזר לאגד 282 ושירת כסגן מפקד גדוד 411. לאחר תקופה בה שירת כקצין סיוע ארטילרי באוגדה 91, יצא לקורס מג”דים אשר בסופו הפך להיות מפקד האימון המתקדם בחיל התותחנים במחנה שבטה בנגב.

"המשימה של גדוד 55 היא הגנה על יישובי המקום ועל האזרחים, משימה אותה אנחנו עושים בהצלחה רבה, גם תודות לעבודתו המצוינת של מי שאמון על ביטחון תושבי אביבים – הרבש"ץ שלומי כהן. אנחנו יודעים מי האויב שנמצא מעבר לגדר והצבא מעריך שאנחנו נצטרך להיערך לפינוי התושבים במלחמה הבא", מגלה, המג"ד רחמים שרואה בחשיבות רבה את שיתוף הפעולה של התושבים המתגוררים על הגדר". שלומי הרבש"ץ בן 33 נשוי עם שלושה בנים שסוגר בקרוב שנתיים בתפקיד מפרגן על הקשר שיש לו רחמים ועל הקשר שיש לו עם הצבא. לאחר הפרידה של כהן ממג"ד רחמים וגדוד 55 לטובת גדוד תותחנים אחר. השניים להיפגש שוב רק בשמחות. 

דילוג לתוכן