fbpx

מכשיר סיטי מהמתקדמים בעולם הגיע למרכז הרפואי "זיו" בצפת

שנה חדשה ציוד חדיש – למרכז הרפואי "זיו" בצפת הובא מכשיר סיטי ה- PET CT מהחדישים והמשוכללים בעולם.

המכשור יופעל במכון החדש לרפואה גרעינית, בו יוענק לראשונה השירות הרפואי החשוב, המתקדם ומציל החיים, הראשון בצפון.  ד"ר משה בוחר, מנהל המכון החדש לרפואה גרעינית במרכז הרפואי זיו, במסגרתו יופעל ה-PET CT החדש, מברך על קבלת המכשיר ואומר, כי הולך וקרב מועד השלמת בניית המכון, שייתן מענה למטופלים חולי סרטן ברחבי הצפון. "נכון להיום, נאלצים המטופלים לנסוע לחיפה ולמרכז הארץ ולהמתין חודשים בתור לבדיקות. רבים מהם מוותרים על הבדיקה, בשל חוסר זמינות. וויתור של חולים על בדיקת PET CT מצער מאוד, מזיק לבריאותם ופוגם באיכות ושלמות הטיפול.

עוד מוסיף, ד"ר בוחר :"כל חולה זכאי לטיפול הטוב ביותר שקיים, בלי קשר למיקומו הגיאוגרפי. היסטורית, השילוב בין שתי השיטות, ה- PET וה-CT במכשיר אחד הוביל לפריצת דרך משמעותית בתחום הדימות הרפואית. היתרון של בדיקת ה- PET CT, על סריקות MRI או בדיקות CT לבדן, הוא בקבלת תמונה משלימה ומלאה יותר אודות תפקוד הגידולים בגוף ומידת פעילותם בזמן הנוכחי".

מכשור הדימות המתקדם שהובא בימים אלו למרכז הרפואי זיו בצפת, מצויד בכל השכלולים המאפשרים הורדת מנת הקרינה לטובת הנבדקים, תוך שמירה על איכות ודיוק התמונה. ד"ר בוחר מסביר, כי בדיקת PET-CT מיועדת לאבחון, מעקב ומתן הערכות חישוביות המסייעות לקביעת דרכי הטיפול, בהן: מצב התפשטות הגידול, תגובת החולים לטיפול, הערכת הישנות ועוד. "יתרונותיה של בדיקת PET-CT על בדיקות PET או CT בנפרד, כוללים מיקום מדויק של אזורי מטבוליזם מוגבר, אבחנה בין קליטה מוגברת פיזיולוגית לבין קליטה מוגברת פתולוגית, שילוב של בדיקה תפקודית עם בדיקה אנטומית ברזולוציה גבוהה וכן, הדגמה של מחלות נוספות המשפיעות על הטיפול בחולה. קריאת ממצאי ה- PET-CT היא תהליך עיבוד מידע מורכב ורב מימדי הכולל סיפור קליני מדוקדק ומתוזמן וסיכום של כלל בדיקות ההדמיה, אותן ביצע הנבדק בתקופות השונות לאורך הטיפול האונקולוגי.

חשיבות בדיקת PET-CT רבה מאוד בגידולים מסוג תאים קשקשיים של הראש והצוואר וכן בהערכת מעורבות בלוטות הלימפה בהתפשטות הסרטן, חדירת הגידול לדופן בית החזה או קיומן של גרורות מרוחקות", אומר ד"ר בוחר. מערכת ה-PET CT מצוידת במצלמת Discovery IQ 5 Rings של חברת ג'נרל אלקטריק, הרגישה והמהירה ביותר הקיימת כיום בעולם. מדובר במערכת עם עצמת מחשוב רחבה ואלגוריתמים הפועלים יחדיו ליצירת תמונה ברזולוציה גבוהה ובדיוק כמותי יציב.

המכשיר כולל גם תוכנות מעקב אונקולוגי מתוחכמות, בסטנדרטים הנדרשים לצורכי מחקר. בנוסף, המערכת מאפשרת צימוד איסוף הנתונים לקצב הנשימה וכתוצאה מכך יכולת איתור של גידולים גם בשעה שהם עדיין קטנים. ניתן יהיה לבצע גם דיגום (ביופסיה), מונחה באמצעות תמונת ה- PET-CT וכן, סימולציה מלאה לקראת טיפולי הקרנה.

ד"ר סלמאן זרקא, מנהל המרכז הרפואי זיו, מאחל לתושבי הצפון שנת בריאות והמשך פיתוח וצמיחה בכל התחומים. "כחלק מהחזון הכולל בזיו, אנו שואפים להצטייד במכשור הרפואי החדיש ביותר ולפתח את השירותים המתקדמים ביותר, לטובת המטופלים שלנו ולמען השוואת שירותי הרפואה בין המרכז לפריפריה".

דילוג לתוכן