fbpx

דוקטור הבובה חולה: השתתפות שיא בבית החולים לדובים בצפת

נשבר שיא ההשתתפות במיזם הקהילתי "בית החולים לדובים" של הפקולטה לרפואה ע"ש עזריאלי של אוניברסיטת בר-אילן בצפת שנערך ביום שני בצפת. כ-700 ילדים והורים נטלו חלק בפעילות. 

מטרת בית החולים המתקיים זו הפעם החמישית ברציפות ביוזמת אגודת הסטודנטים לרפואה בגליל ובשיתוף סגל הפקולטה, הינה בעיקר, להפיג פחדים וחרדות בקרב ילדים בגילאי 7-3 מטיפול רפואי בכלל ומבית חולים בפרט. 

שרית טטרו, סטודנטית לרפואה שנה שניה במסלול ה-4 שנתי, רכזת בית חולים לדובים מטעם מועצת הסטודנטים של הפקולטה לרפואה סיכמה את היום: "בית חולים לדובים הוא מיזם שהוקם למען ילדי צפת והסביבה במטרה ליצור חווית רופא-מטופל חיובית ונעימה, ולהפיג חששות ופחדים שנוצרו מניסיון העבר. כאמא ל-3 ילדים אני יכולה להעיד שהמיזם עובד. כל שנה מגיעות אלינו תגובות חיוביות ורצון להרחיב את האירוע. זו השנה השנייה שאני משתתפת באירוע. אני יכולה להגיד בוודאות כי הילדים הם לא המתוגמלים היחידים כאן. גם הסטודנטים יוצאים עם חוויה בלתי נשכחת של מפגש עם אוכלוסייה מיוחדת במינה".

במתחם הפקולטה לרפואה בצפת, שהוסב לבית חולים, הוקמו עמדות טיפול רבות ומגוונות: עמדת קבלה, חדר מיון, חדרי צילום רנטגן, מחלקות כירורגיה, אורתופדיה, עיניים, אף אוזן גרון, חדרי אשפוז וניתוח, רפואה דחופה (מד"א), רפואת חירום (צה"ל), תזונה ורפואת שיניים.

הילדים חוו את התהליך המלא של טיפול רפואי, כשהם מלווים את הדובים והבובות שלהם, ש'נפצעו' או 'חלו'.  הסטודנטים, כ"רופאים מטפלים" ליוו את הילדים לאורך התהליך וענו על שאלותיהם.  הילדים היו שותפים פעילים בתהליך הקבלה במיון והבדיקה, האבחון וההפניה למחלקות השונות וחוו הדמיה של טיפול רפואי בבית חולים. במחלקות הם נחשפו לטיפול רפואי מלא, בהתאם לבעיה הרפואית, שהגדירו הילדים בטופס הקבלה לבית החולים. בבית המרקחת קיבלו הילדים 'תרופות' – ויטמינים, פֵּרות, שתייה, חוברת עבודה בנושאי בריאות ורפואה והפתעות נוספות. שירי ילדים התנגנו ברקע ותפאורה צבעונית תרמה לאווירה החגיגית. 

פרדי זינגר, יו״ר קרן מת״ת, הפעילה בגליל בנושאי הורות ומשפחה, נתן את חסותו לאירוע זו השנה השנייה: ״זהו בית החולים הכי שמח בארץ. שיתוף מדהים של הילדים המביאים את חיות המחמד שלהם עם צוות הסטודנטים המגלים יחס מבין ,רצינות ויסודיות לכל בעייה. הכל מוחשי, נגיש ועם הרבה מחשבה מראש. הפנינג משפחתי מרתק ושמח ששב ומדגיש את חשיבות המשפחה ואת חשיבות הקהילה שאנחנו חלק מתוכה״.

רס״ן חזי שמעיה, ע׳ קרפ״א 91:״היום במסגרת פרויקט ״בית החולים לדובים״, אמנם הראה הצוות כיצד מטפל הכוח הרפואי של צה״ל בבובות המשחק של הילדים, אך במקרי אמת, כל אחד מהילדים או ההורים שהגיעו היום יכול להיקלע לבעיה רפואית שדורשת טיפול.  במידה והכוח הרפואי של צה״ל הוא הקרוב ביותר לנקודה, הוא יעשה הכל בשביל להציל חיים.״

דילוג לתוכן