fbpx

בנק הפועלים השיק "מרכז לצמיחה פיננסית" – יעניק חינם כלים פיננסיים ללקוחות כל הבנקים

בנק הפועלים הודיע על הקמת "המרכז לצמיחה פיננסית". המיזם, ראשון מסוגו בישראל, הוקם במסגרת חטיבת מחזיקי העניין של הבנק, במטרה לסייע ללקוחות כל הבנקים, להגיע לצמיחה פיננסית במישור האישי, המשפחתי והעסקי, באמצעות הנגשת ידע וכלים פיננסיים, שיוענקו לכלל האוכלוסייה מגיל ביה"ס ועד הפנסיה ללא תשלום.

המרכז לצמיחה פיננסית פועל גם באמצעות הרצאות פרונטליות וגם בדיגיטל, והוא מיועד לכלל תושבי ישראל בחלוקה לסגמנטים על פי גיל, משקי בית שונים, ועסקים קטנים ובינוניים. בהקמת הפרויקט הושקעו 10 מיליון שקל ותקציב התפעול הוא כ- 8 מיליון שקל בשנה.

תוכן ההדרכות נבנה ומועבר על ידי גורמי מקצוע מובילים מתוך ומחוץ לבנק. פרופ' צבי אקשטיין, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל וכיום דיקאן ביה"ס טיומקין לכלכלה ומנהל מכון אהרן למדיניות כלכלית במרכז הבינתחומי, מלווה את המרכז לצמיחה פיננסית בייעוץ פדגוגי ואסטרטגי שוטף. בין הקורסים למשקי הבית ניתן למצוא נושאים כגון: "מחשבים מסלול מחדש"-מבוא לניהול פיננסי, "אבל אני רוצה"-הצבת גבולות פיננסים לילדים, "מגיעים מוכנים לפנסיה"- תכנון מוקדם של העתיד הפנסיוני ועוד. למגזר העסקי מוצעים קורסים כגון: "על קו הזינוק"-צעדים ראשונים בניהול עסק, "ההצלחה היא לא פוקס"- חוקי ההצלחה, "שיווק בקליק"- יסודות בשיווק דיגיטלי ועוד.

בשלב הראשון הפעיל הבנק את המרכז כפיילוט שהתקיים במחצית השנייה של 2017 ובו לקחו חלק כ-1000 איש – שליש מהם לקוחות פרטיים ושני שליש עסקיים. היעד המתוכנן לשנת 2018 הוא להגיע לכ- 4,000 איש ואף יותר בהדרכות פרונטאליות, ולמאות אלפי אנשים בהדרכות דיגיטליות. המרכז יופעל באמצעות שיתופי פעולה עם גורמים מובילים בישראל, ובכלל זה החברה למתנ"סים, שתאפשר הדרכות במאות מרכזים הפזורים בכ-170 יישובים ברחבי הארץ. ההדרכות לפרטיים מתקיימות בין היתר בשיתוף עם מכון אדלר; תות- תקשורת ותוצאות בניהולו של אלון גל; המכון הישראלי לפיננסים מיסודה של דורית בן סימון ועוד. ההדרכות לעסקיים מבוצעות באמצעות המרכז המרכז לליווי עסקים שהוקם עם המכללה למינהל, קרן שכ"ל וארגון העצמאים להב. בנוסף, הבנק פיתח קורס אקדמי שכבר הועבר במכללת פרס וכן נוצרה שותפות עם מכללת ספיר ועמותת "פעמונים", המלווה משפחות הנמצאות בקשיים פיננסיים.

לטובת ההדרכות הדיגיטליות הוקם אתר ובו עשרות יחידות למידה קצרות, יישומיות והמניעות לפעולה. בנוסף, פותחה אפליקציה ייעודיות שבאמצעותה בני נוער יוכלו לקבל מושגי יסוד בתחום הפיננסי באמצעות משחק רב משתתפים בו יתנסו וילמדו המשתמשים נושאים כמו ביקוש, היצע, פיזור השקעה, סיכון, ריבית, אשראי ועוד. לפרטים והרשמה:www.fingrow.co.il (האתר המלא עלה לאוויר בתאריך 14.3)

את המרכז מנהל עדי אלרום העובד בבנק 24 שנים לצד סמדר סיון, הממונה על קמפוס פועלים, מרכז ההדרכה הלמידה והתקשורת הפנים-ארגונית של הבנק.

דילוג לתוכן