fbpx

בפעם השישית: טקס "חלוק לבן" נערך בפקולטה לרפואה בצפת בהשתתפות 75 סטודנטים

בפעם הראשונה התקיים טקס "חלוק לבן" של הפקולטה לרפואה בהיכל התרבות ע"ש יגאל אלון בצפת. הטקס מציין את המעבר מהלימודים בכיתות ובמעבדות,ללימודים, תוך התנסות, ליד מיטת החולה.

צילומים: דרור מילר.

הסטודנטים במסלול הארבע שנתיהם בוגרי תואר ראשון או שני במגוון תחומים, החל ממדעי החיים, דרך מקצועות פרה-רפואיים ועד להנדסה ולפסיכולוגיה. גיל הסטודנטים נע בין הגילים 23 ל-42. הטקס החגיגי נערך בהשתתפותם שלמנהל המרכז הרפואי ע"ש ברוך פדה בפורייה, ד"ר ארז און, דיקן הפקולטה לרפואה, פרופ' רן טור-כספא, המשנה לדיקן לחינוך רפואי, פרופ' משה בן-עמי, סגן הדיקן ללימודים קדם קליניים, פרופ' אנתוני לודר, חברי הנהלה וסגל הפקולטה, הסטודנטים ובני משפחותיהם.

את הערב פתח בדבר תורה, הסטודנט איתן נורדן, שעמד בדבריו על עיקרון יסודי הנלמד מחג השבועות– חשיבותו של היחיד והמשמעות של ביחד; "אנחנו, בדומה לעם  במעמד הר סיני,  פסענו עד כה יחד. מהיום כל אחד ואחת  מאיתנובוחר את דרכו בטיפוס בהר להשגת מטרתו " אמר.

 דיקן הפקולטה, פרופ' רן טור-כספא, בירך את הסטודנטים, "טקס זה הוא המרגש ביותר במהלך לימודי הרפואה. תקופת הלימודים הקליניים היא תקופת שיא בחיי הרופא. מקצוע שאסור לטעות ולחפף בו, אסורה היוהרה וחשובה הענווה". עוד הוסיף פרופ' טור כספא וסיפר על הישגיה של הפקולטה: "זו השנה שביעית של הפקולטה, יש לנו כבר 280  בוגרים, חלקם בהתמחות ברחבי הארץ. אנו מקבלים עליהם חוות דעת מצוינותופרגון מהקולגות שלנו. 120 סטז'רים, למעלה מ-400 סטודנטים לרפואה,22 קבוצות מחקר ו- 150 סטודנטים למחקר מוסמך ודוקטור".

 פרופ' משה בן עמי,משנה לדיקן לחינוך רפואי ומנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי ע"ש ברוך פדהפורייה, האמון על תכניות הלימודים והחינוך הרפואי בפקולטה, תיאר לפני הסטודנטים את הצפוי להם. "אתם מתחילים את השלבים הקליניים במחלקות הפנימיות. בסבבים הקליניים תיחשפו למחלקות שונות ולמרפאות הקהילה. תלמדו ישירות מרופאים בעלי ניסיון, שאין תחליף לניסיון שלהם. לימוד זה שונה מאוד מהלימוד מספרים ומאמרים. תלמדו מכל אדם, רופא, אחות, מיילדת וכו'. היזהרו מיוהרה, זו רעה חולה".

 פרופ' אנתוני לודר,סגן הדיקן ללימודים קדם קליניים וראש מחלקת הילדים במרכז הרפואי זיו,אמר: " טקס חלוק לבן מסמל שלב משמעותי בלימודי רפואה. יש לכם את הכלים לחקור ולשאול את השאלות הקליניות. תחפשו תמיד ידע ומידע. רופא ממשיך ללמוד וללמד כל הזמן. הפקולטה תעשה הכול כדי שתקופת הלימודים תהיה מוצלחת. עבדתם קשה לקבל את ההזדמנות הזו ולהגיע לרגע הזה,  אני בטוח שתמשיכו הלאה  להישגים גדולים  במקצוע הרפואה".

 נציג משפחות הסטודנטים, ליאור מרובקה, הודה לצוות הפקולטה, בירך את הסטודנטים, ואמר: "אנו חשים גאווה, סיפוק, שותפות לדרך ושמחה גדולה. אין ספק שהמקצוע שבחרתם מהווה שליחות. זו זכות גדולה לסייע לאדם בשעתו הקשה ביותר. אין לנו  ספק שהרצון שלכם להצלחה יגבר על כל המכשולים. טקס זה מהווה מעבר נוסף לשלב הקליני, שבו  תצטרכו לשלב את הידע הרב שצברתם, עם רגישות רבה ואנושיות. אנו בטוחים שיש לכם בסיס איתן ושתהיו רופאים מצוינים".

 יוליה פיאנקוב, נציגת המחזור:"זהו רגע מרגש לכולנו, פתאום מגיעה ההבנה שהגענו לחצי הדרך, שעברנו איזשהו שלב. כולנו בציפייה גדולה לקראת הכניסה למחלקות בבתי חולים, מחכים לפגוש מטופלים אמתיים, קצת חוששים כמובן, אבל מאמינים שנלמד להתמודד עם זה. החלוק הלבן מסמל עבורנו תחילתה של תקופה חדשה בלימודים ובחיים שלנו. כולנו מתרגשים לחלוק את הרגע הזה עם המשפחות שלנו שרק בזכות התמיכה והעזרה שלהם יכולנו בכלל לחלום על לימודי רפואה".

פרופ' זאב זלבסקי,סגן הדיקן בפקולטה להנדסה באוניברסיטת בר אילן,  נשא הרצאה מרתקת ומעשירה בנושא: "חישה אופטית של מחלות מרחוק". הטקס לווה בתכנית אמנותית – פרי יצירתם של הסטודנטים – שתיארה את הווי חייהם בפקולטה ובגליל, ועוררה גלי צחוק בקרב הקהל. תעודות חולקו ל-17 סטודנטים המצטיינים בעלי ההישגים הלימודיים הגבוהים ביותר בלימודים הקדם קליניים.

דילוג לתוכן