fbpx

דרעי: "אין סיבה שצעיר בגליל לא יקבל את אותם השירותים שמקבל צעיר במרכז"

"פיתוח מנהיגות מקומית צעירה בגליל היא קריטית לא רק עבור האזור, אלא עבור המדינה כולה המטרה היא להצמיח מנהיגות חברתית שתייצר את דור המנהיגים הבא מתוך השכונות והערים", כך  פתח את נאומו  השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אריה דרעי בכנס ועידת הגליל ה-9 שנערכה במעלות.

"הגליל הוא מנוע הצמיחה של הצפון, החוסן החברתי של התושבים, בדגש על הצעירים שחיים בו, הוא זה שמייצר את החוסן הלאומי. אין סיבה שצעיר בחי בגליל לא יקבל את אותם השירותים של צעיר שחי במרכז והמדינה באמצעות המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל פועלת באופן מתמיד לצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז במטרה להעניק שיוויון הזדמנויות לתושבים ולצעירים שחיים בגליל כי בעקבות שיווין ההזדמנויות צומחת מנהיגות מקומית חזקה בגליל המהווה את החוסן הלאומי" אמר השר,דרעי.

"פיתוח מנהיגות מקומית צעירה בגליל היא קריטית לא רק עבור האזור, אלא עבור המדינה כולה המטרה היא להצמיח מנהיגות חברתית שתייצר את דור המנהיגים הבא מתוך השכונות והערים. יכלתי לפתוח את הועידה בנאום, אבל בחרנו לשים גם היום את דור העתיד של המנהיגות הצעירה בקדמת הבמה",אמר מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל אריאל משעל שניהל דיון בנושא ״גליל 2048״ שעסק בנושאי חיזוק תחום הרפואה בגליל ומשיכת ההון אנושי הצעיר לגליל. "במסגרת תכנית הצפון, המדינה וכל משרדי הממשלה לקחו על עצמם להוביל באופן אסטרטגי את פיתוח הצפון בהיבטים רבים. ההייטק נעצר ביקנעם ואת זה אנחנו רוצים לשנות ואנחנו פותחים האבים, 15 מתחמי עבודה חדשים לצעירים בצפון. בנוסף הוצאנו קול קורא למיזמים כלכליים לרשויות. המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל פועל באופן מתמיד לצמצום הפערים וליצירת שיויון הזדמנויות שמחזק ומצמיח מנהיגות מקומית ומקים מרכזי מצוינות עבור בני הנוער ומרכזי צעירים עבור התושבים והמשפחות", סיים משעל.

מנכ"ל הרשות לפיתוח הגליל אטיאס סיפר שבשנתיים האחרונות, לאחר שנים רבות של הגירה שלילית, נרשמה הגירה חיובית לגליל. בועידה דנו על מוכנות של הצפון לעימות צבאי נוסף ובתוך ניתנה סקירה על ידי מפקד פיקוד העורף האלוף תמיר ידעי, בנושא צבא וחברה לנוכח עימות צבאי אפשרי. אלוף פיקוד העורף תמיר ידעי אמר שלפי הערכתו לא תהיה מלחמה בין ישראל לאיראן וסוריה בעתיד הנראה לעין וכי על אזרחי המדינה להירגע ולהסתכל קדימה.

דילוג לתוכן