fbpx

מבט משותף לתקווה: תערוכת צילומים ייחודית של סטודנטים מהמכללה האקדמית צפת

'מבט משותף לתקווה' הוא שמה של תערוכת צילומים ייחודית של סטודנטים מהמכללה האקדמית צפת, אשר נפתחה בימים אלה בבית יגאל אלון בצפת. התערוכה בוחנת בעין חשופה את מערכת היחסים המורכבת של סטודנטים מתרבויות ועדות שונות הלומדים יחד במכללה, ומציגה נקודת מבט מסקרנת.

התערוכה, בה מוצגות עבודות צילום מתוך סדנת פוטו תרפיה, התקיימה במסגרת תכנית 'תקווה ישראלית' – פרויקט המרחב המשותף. בסדנה התבקשו סטודנטים שנה א' מהחוגים לסיעוד, פיזיותרפיה ועבודה סוציאלית, להעביר מסר רב תרבותי או חברתי משותף. לשם כך השתמשו סטודנטים באמנות הצילום ככלי לפיתוח שיח של התבוננות בסביבתם מנקודת מבט שונה. בתוכנית נפגשו הסטודנטים עם תרבויות ועולמות של חבריהם לכיתה והשתמשו בטכניקה ככלי עזר לגישור פערים תרבותיים, לראות ולהבין את האחר.

מראם אבו סמרה, סטודנטית לעבודה סוציאלית "הקבוצה שלי בסדנא הייתה מעורבת ומגוונת. סיפרנו כל אחד ואחת על עצמנו והשורשי אמונתנו. במהלך הפעילות המשותפת גיבשנו רעיונות לצילום אבל גם התגבשנו חברתית למרות שלא הכרנו האחת את השנייה לפני כן. למדתי להכיר את חברותי החדשות ומקומנו המשותף בחברה הישראלית". 

תהילה כהן סטודנטית לסיעוד "לצד הפאן המקצועי, המלמד, המעשיר והמרענן, סדנת  הצילום שעברנו יחד תרמה מאוד להידוק היחסים הבין אישיים בין הסטודנטים מתרבויות שונות. הכרתי טוב יותר את הסטודנטים הלומדים איתי ויצרתי עמן קשרים עמוקים יותר שימשכו גם הלאה".

שמואל הר נוי מנכ"ל המכללה "בתערוכה המיוחדת מדגישים היוצרים  את חשיבות הקבלה של זהויות תרבותיות שונות ואת כיבוד הרב תרבותיות של  כל אדם ללא קשר לרקע שלו. ערכים אלה טבועים בחזונה של המכללה ובפעילותה, בהיותה מגוונת בנופה האנושי".

שירה ינאי, מרכזת פרויקט 'התקווה הישראלית' במכללה מסרה, כי תוצרי הפרויקט המוצגים בתערוכה הפתיעו את מארגני הסדנה והמבקרים המגלים עניין רב בצילומים. התערוכה המלווה את טקסי הענקת התארים במכללה, תוצג במהלך החודש הקרוב במבואה של אולם התרבות העירוני.

דילוג לתוכן