fbpx

סיבות יצירתיות של סוחרים במבצע ביקורת מס הכנסה בצפת ובסביבה

מבדיקת חשבון בנק של מרפדיה בקצרין נמצאה העברה בנקאית בסה"כ 3,393 ₪, שהועברה לחשבון בעל העסק ולא נרשמה בספרי העסק. ההסבר שניפק הרפד היה "אני צריך לבדוק מאיפה ההעברה".

צילום: pixabay

המקרה ארע בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בצפת ובסביבה. המבצע כלל 145 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 8% מהעסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין. למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה צפת נבחרו בתי מסחר ומתן שירותים.

מבדיקת הפקדות בנק ושקים שנמצאו ברשות עורך דין מקצרין, נמצא שלא רשם הכנסות בסך של 71,000 ₪. הסבר המפורט והמנומק שנתן עורך הדין לבודקים: "שיק אחד על סך 50,000 ₪, זה שיק לחשבון הפיקדונות של לקוח שצריך לשלם לטובת לקוח אחר , לגבי שלושת התקבולים הנוספים הם של אותו לקוח אם אמסור קבלה ללקוח על השקים ,הוא יפנה להוצאה לפועל לסגירת התיק". סוכן ביטוח, שלא רשם חמש העברות בנקאיות בסך כולל של 43,538 ₪ אמר "להגנתו": "אני מוציא חשבוניות וקבלות פעמיים בחודש בתאריכים 17 לכל חודש ובסוף כל חודש".. בחנות לייצור אלכוהול לא נרשמו הכנסות בסך 28,080 ש"ח בעל המזקקה טען: "השקים הם של לקוח שיש לו מסעדה ופאב בירושלים ומושך סחורה ממני אלו שקים דחויים ובזמן הפירעון רציתי לרשום".

בחנות לממכר שטיחים ומתנות נמצא כי רכישות הנובעות מקנית ביקורת סמויה שנערכה מספר ימים לפני המבצע, לא נרשמו בספרי העסק. בעל החנות נתן תשובה "פרנואידית" משהו: "מישהו החליף אותי ולא אמר לי שמכר משהו, כנראה לקח את הכסף בשבילו.." בחנות לממכר ציוד משרדי בכרמיאל לא נרשמו הכנסות באמצעות כרטיס אשראי בסך 800 ₪. בעל העסק טען: "התקבול עבור העסק של אשתי שעוסקת בתפירת שמלות והיא עדיין לא רשמה את התקבול".

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

דילוג לתוכן