fbpx

קנס כספי לתחנה המרכזית בחצור – לא דאגה לנגישות לאנשים עם מוגבלות

התחנה המרכזית בחצור לא צייתה לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות שקובע שעל מקומות ציבוריים, ובהם מקומות המשרתים תחבורה ציבורית, להיות נגישים לאנשים עם מוגבלות, כך עולה מהסדר טיעון שנערך בבית משפט השלום בטבריה, כנגד מפעילי התחנה.

תמונת ארכיון.

בהתאם לחוק, לתקנות, ולתוכניות של המפקח על התחבורה, הייתה התחנה המרכזית בחצור הגלילית אמורה להיות נגישה במלואה עד לחודש דצמבר 2012. ביקרות שערכו מפקחי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים הראו שהמקום לא היה נגיש.

בעקבות הליקויים בנגישות שנמצאו, אשר לא תוקנו גם לאחר מכתב התראה, הוציאה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במאי 2014 צו נגישות, בין היתר כנגד חברת נצב"א, המורה לה לתקן את הליקויים. לאחר שנמצא בביקורות חוזרות שנערכו כי הצו לא קויים והליקויים לא תוקנו, הגישה נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות כתב אישום בגין הפרת הצו.

השבוע אישר בית משפט השלום בטבריה (כב' ס. הנשיא השופט ניר מישורי לב טוב) הסדר טיעון, לפיו חברת מפעלי תחנות הודתה והורשעה בהפרת צו הנגישות ובמסגרת גזר הדין הוטל עליה קנס על סך 125,000 ₪. על פי הודאתה, כפי שמצאה ביטוי בגזר הדין, הפרה מפעלי תחנות את צו הנגישות שהוציאה הנציבות, בכך שנמנעה מלהתקין פס מוביל בשולי הדרך הנגישה (שמטרתו לאפשר ללקויי ראייה להתמצא בדרך), בכך שלא התקינה שילוט מכוון למקומות החנייה הנגישים ולא התקינה שילוט בכניסה הנגישה אשר תזהה אותה.

בגזר דינו, מתח בית המשפט ביקורת על החברה, וקבע כי הקנס שעליו הסכימו הצדדים הינו סביר בין היתר "על רקע ראיות הצדדים כי תיקון אותם ליקויים עשוי היה לעלות ל(מפעלי תחנות) כדי אלפי שקלים בודדים לכל היותר, והחשיבות שמוצא בית המשפט בקיום הוראות החוק". התיק נוהל על ידי עורכי הדין סיגלית פורת-גורנשטיין, גילת זיוי, וד"ר יועד הלברסברג מנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים.

דילוג לתוכן