fbpx

החלה שנת הפעילות של "חוג לכל ילד" בצפון – מעל 1000 תלמידים בצפת

הבוקר  (ראשון) החלה  שנת הפעילות של התכנית "חוג לכל ילד" ביישובי הצפון. נתוני הרישום השנה עומדים על כ- 33,000 תלמידים, מכיתות ד'-ה', נתון המהווה גידול של כ-3,000 תלמידים ביחס לשנה שעברה.

בצפת למעלה מ – 1000 תלמידים בצפת ייהנו מהתכנית הפועלת בכל הרשויות המקומיות במחוז צפון, 93 רשויות, ומנתוני הרישום עולה שהחוגים המועדפים על הילדים הם ספורט, אמנות, מדעים, מוזיקה ושפות. בהתאם לתכנית, משרד החינוך מממן 1,090 שקל עבור כל תלמיד, בעלות כוללת של 44 מיליון שקל בשנה, והתלמידים משתתפים בעלות סמלית בסך 10 שקלים לחודש.

"חוג לכל ילד" היא חלק מתכנית חינוכית מקיפה שהוביל השר בנט, לקידום מערכת החינוך בצפון. התכנית כוללת מערך שלם של השקעות תקציביות ופעולות שתפקידן לצמצם פערים ולהעניק הזדמנות שווה לכל תלמידה ותלמיד.

שר החינוך, נפתלי בנט: ״לא לכל ילד יש הורים שיכולים להרשות לעצמם לשלם על חוגים. לכן יזמנו את התכנית הנפלאה ״חוג לכל ילד״, במסגרתה עשרות אלפי ילדים זוכים בשעות אחר הצהריים לחוגים במחיר מסובסד, מקבלים מסגרת חינוכית ונהנים מזמן משותף עם החברים. מדובר בפתרון כלכלי להורים ופתרון חינוכי לילדים. זה התחיל בצורך שצף מן השטח, שמענו את ההורים ויזמנו את התכנית שכבר מוגדרת כהצלחה. ילדים הם ההשקעה הטובה ביותר של מערכת החינוך. אני מאחל לכל ילדי ישראל חוויה של הנאה ולמידה, אנחנו נמשיך ליזום צעדים חדשים למענם בכל התחומים״.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: צמצום פערים הוא אחד מהיעדים הגדולים שאנחנו חותרים להשיג. לצד הפעולות לקידום הישגים לימודיים, אנחנו פועלים להעניק לאלפי ילדים מעטפת חינוכית איכותית בשעות הפנאי. ללא התכנית חוג לכל ילד, היינו מוצאים אותם מסתובבים חסרי מעש ומטרה. צמצום פערים אינו נגמר בתחומי בית הספר, הוא ממשיך לתוך השכונה גם בשעות אחר הצהריים. מערכת החינוך מחויבת להקנות לתלמיד שלה כישורים נוספים שיעשירו אותו ויאפשרו לו להשתלב במגוון של תחומים אם זה באומנות, בספורט, במוסיקה ושפות".

מנהלת המחוז, ד'ר אורנה שמחון :"הנפלא בכל התכנית היא העובדה המדהימה ולפיה עם הפעלת התכנית , בראשיתה , נמצא כי 65 אחוז מהילדים שנרשמו , חוו לראשונה בחייהם פעילות בחוג כלשהו'. בשנה החולפת פעלו בצפון 1825 קבוצות במסגרת 'חוג לכל ילד' כאשר החוגים המועדפים ,לפי סדר יורד :ספורט. אמנות. מדעים. מוסיקה. שפות".

דילוג לתוכן