fbpx

חיילי חטיבה 188 ערכו מרוץ מחיפה עד רמת הגולן

המירוץ הראשון של חטיבה 188 נחתם בעצרת גדולה  בבסיס "עליקה" שברמת הגולן. 
המירוץ חולק ל-39 מקטעים, כל מחלקה בחטיבה רצה מקטע אחד ויחד עברה החטיבה 188 ק״מ.

המירוץ יצא מאיזור חיפה- כסמל לכך שהחטיבה הוקמה מתוך חטיבת כרמלי שהייתה אחראית על הגנת מפרץ חיפה והכרמל והתג שלה עד היום הוא הר הכרמל- ועשה את כל הדרך עד למפקדת החטיבה ברמת הגולן.  בדרכו חלף המירוץ גם בנקודות משמעותיות ברחבי הגליל.

חטיבה 188, חטיבת עוצבת הברק, היא חטיבת שריון סדירה אשר תחת אוגדה 36,השייכת לפיקוד הצפון. מאז מלחמת ששת הימים, החטיבה השתתפה במרבית מלחמות ישראל. במלחמת יום הכיפורים נשאה החטיבה בעול הבלימה של הכוחות הסורים ברמת הגולן, תפקיד החטיבה ככוח היה עבודת הביטחון השוטף בגזרת סוריה באותם ימים. במהלך הלחימה ספגה החטיבה אבידות כבדות, בהן גם מפקדים בכירים. במאמץ אדיר של מפקדי החטיבה, החטיבה שוקמה, אורגנה מחדש ויצאה למתקפת נגד במובלעת הסורית עד לניצחון במלחמה.

כיום יושבת החטיבה בבסיס "עליקה" שברמת הגולן ולה שלושה גדודי טנקים – גדוד סער 74, גדוד סופה 53, גדוד רשף 71 וגדוד ההנדסה המח"ץ 605. לכבוד סוף המירוץ רצו כל החיילים במקטע חטיבתי של כ- 3.5 ק״מ מהאנדרטה לזכרם של המח״ט והסמח״ט שנפלו במלחמת יום הכיפורים ועד לאנדרטה המרכזית לכל חללי החטיבה במפקדת החטיבה בבסיס עליקה ברמת הגולן. במירוץ שולבו סיפורי מורשת ואבני דרך מרכזיות בחטיבת השריון.

דילוג לתוכן