fbpx

צפת במקום השלישי בהתפרצות מחלת החצבת – באור הגנוז 22 חולים

נתונים לא מעודדים פרסם משרד הבריאות ממנו עולה כי מאז פרצה מגפת החצבת לפני כתשעה חודשים אחרי ממשיכה מגמת העלייה במספר החולים בעיקר בערים בהם ישנה אוכלוסייה חרדית.

ליצמן: מעודד חיסונים במגזר החרדי.

 

מהנתונים עולה כי צפת במקום השלישי בהתפרצות המחלה עם 149 חולים. ירושלים במקום הראשון עם 874 חולים. בית שמש – 266 חולים. בני ברק – 97, בית"ר עלית – 95, חצור הגלילית – 25.  סך הכול מספר החולים לפני נתוני משרד הבריאות עומד על 2,040 חולים שדווחו עד היום.

בישוב אור הגנוז במועצה האזורית מרום הגליל נרשם מספר מדאיג של חולים – 22. מספר גבוה לעומת אוכלוסיית הישוב המונה כ-600 תושבים. כפר שמאי – 10, בר יוחאי – 7. כעת ישנם ניסיונות לעצור את התפשטות המגפה בהגברת המודעות בעיקר במגזר החרדי. 

"מגפת החצבת נמצאת רק בתחילתה", הזהיר לא מכבר פרופ' אבינועם רכס, יו"ר בית הדין, בהסתדרות הרפואית בישראל בכנס ביו אתיקה שהתקיים במרכז הרפואי זיו בצפת, בשיתוף קתדרת אונסק"ו באוניברסיטת חיפה, המכללה האקדמית צפת והפקולטה לרפואה בגליל.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן: "אני שמח על העלייה הדרמטית במודעות הציבורית לחשיבות ההתחסנות, וזאת הודות לעבודה המאומצת של הצוותים הרפואיים שלנו. עדיין יש מקום לתגבור נוסף, ואני קורא להתחסנות כלל האוכלוסייה על מנת למנוע התפרצות המחלה". 

דילוג לתוכן