fbpx

רשות הטבע והגנים מגייסת מתנדבים חדשים לגן הלאומי ציפורי

רשות הטבע והגנים, המנהלת את הגן הלאומי ציפורי, מגייסת מתנדבים חדשים לסיירת המדריכים של הגן הלאומי, שהינו אחד מהאתרים המרתקים והמלהיבים ביותר בגליל התחתון. המתנדבים המצטרפים לתכנית יזכו להכשרה מקצועית ומעשית על ידי אנשי רשות הטבע והגנים ובסופה ישתלבו בפעילויות הדרכה והסברה למטיילים בגן הלאומי לאורך כל השנה.

צילום: דורון ניסים.

תוכנית ההכשרה למתנדבים יימשך כחודש ימים בימי שבת וחול המועד. במהלך תכנית ההכשרה יזכו המתנדבים ללמוד על ההיסטוריה, מורשת והארכיאולוגיה הייחודיות של הגן הלאומי,  בשילוב נושאים הקשורים למתודולוגיית הדרכה והסברה למגוון קהלים – מקטנים ועד גדולים.

ברשות הטבע והגנים מציינים כי תכנית התנדבות זו הינה חלק ממגוון רחב של פרויקטים התנדבותיים וקהילתיים, שרשות הטבע והגנים מובילה בכל הארץ לקירוב קהילות ומתנדבים לערכי ההיסטוריה,הארכיאולוגיה, מורשת וטבע בגנים הלאומיים ושמורות הטבע.

בתוך כך תציין רשות הטבע והגנים בין התאריכים 22-29 בדצמבר את שבוע המתנדבים השנתי שלה, שנועד לעלות למודעות את נושא ההתנדבות למען שמירת הטבע והמורשת בישראל ולהוקיר את העשייה המבורכת של המתנדבים ברשות , הפועלים לאורך כל השנה בכל הארץ סביב נושאים אלו.

לדברי מיטל אהרון, מנהלת גן לאומי ציפורי ברשות הטבע והגנים, "ההתנדבות ברשות מהווה מכפיל כוח למען שמירת ערכי המורשת והטבע בישראל למען הציבור הרחב והדורות הבאים. רבים פונים אלינו בבקשה להתנדב למען הטבע והמורשת ופעילות זו היא הזדמנות מצוינת לקחת חלק בעשייה משמעותית עם תחושת שליחות חשובה. ציפורי הייתה בעבר בירת הגליל,בה ישבה הסנהדרין ובה נחתמה המשנה. בגן הלאומי נותרו שרידים של עשרות פסיפסים יפהפיים מהתקופה הרומית והביזנטית, והם שהפכו אותה לעיר פסיפסים בין-לאומית. המתנדבים שישתלבו בתכנית יזכו לחשיפה והכשרה ייחודית ומרתקת סביב ממצאים ארכיאולוגיים אלו והמורשת המלהיבה של האתר".

לפרטים והרשמה להתנדבות בגן לאומי ציפורי ניתן לפנות למנהלת האתר ברשות הטבע והגנים, מיטל אהרון, בטלפון: 050-7534616 או בכתובת האימייל: [email protected] . פרטים על פעילויות התנדבות נוספות ברשות הטבע והגנים סביב שבוע המתנדבים ובכלל ניתן למצוא באתר רשות הטבע והגנים : www.parks.org.il.

דילוג לתוכן