fbpx

פתוח לכולם: פארק עמק התכלת בצפת נפתח מחדש

מספר שבועות לאחר שנכנס לתפקידו, חנך היום בטקס חגיגי, ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה את אחד מהמקומות היפים ביותר בגליל, פארק עמק התכלת.

צילומים: אייל מרגולין – סוכנות ג'יני, מערך ההסברה של קק"ל

הפארק שהוכשר ע"י קרן קימת לישראל היה סגור בשנים האחרונות למבקרים כשהוא סוחב אחריו מסתורין לגבי ההתנהלות במקום שאף זכתה להתייחסות לא מפרגנת בתוכנית "עובדה" של אילנה דיין לפני כשמונה שנים. כאמור בטקס חגיגי ובמזג אוויר סוער נחנך היום המקום מחדש לתושבי העיר, הסביבה והמבקרים באזור. בטקס נכחו שר התיירות, יריב לוין, יו"ר קק"ל, דניאל עטר, ראש העיר, צפת, שוקי אוחנה ומנהל מרחב צפון בקק"ל ד"ר עמרי בונה, מוזמנים ותושבי העיר.

יו"ר קק"ל עטר התייחס על המאמצים הרבים שנעשו על ידי כלל הגורמים לפתיחתו מחדש של הפארק ואמר: "קק"ל משקיעה בפריפריה בתחומים רבים ומגוונים. אחד התחומים הוא הקמת פארקים עירוניים שיהוו מנוף תיירותי מצד אחד ומצד שני יעשירו את תרבות הפנאי והנופש של התושבים. פארק התכלת הוא מהפארקים היפים בארץ, טבע בראשית קסום". 


מנהל מרחב צפון בקק"ל ד"ר עמרי בונה הוסיף: "פתיחתו מחדש של הפארק על ידי קק"ל ועיריית צפת היא בשורה לתושבי העיר כעיר תיירותית ולמבקרים הרבים המגיעים אליה והיא תהווה ללא ספק זרז לפיתוח התיירותי של העיר".ראש עיריית צפת, שוקי אוחנה סיפר כי בכוונתו להחזיר את התיירות ואת התיירים לצפת. "פארק התכלת תשמש כאטרקציה מובילה", אמר אוחנה.


פארק עמק התכלת משתרע על כ-580 דונם במבואות הצפוניים של צפת, ובו מעיינות ובוסתנים לנוכח נוף הר מירון הנשקף כמעט מכל פינה בפארק שבין שביליו רועים איילים, יעלים ודישונים.  קק"ל בשיתוף עם עיריית צפת, הכשירה בפארק שבילים, שיקמה את המעיינות, יצרה בריכות מים וטיפחה את הבוסתנים. הפארק מעניק לתושבי צפת וסביבתה אפשרות בילוי בחיק הטבע בסמוך לעירם. מטיילים מרחבי הארץ יכולים לנצל גם הם את הפארק כתוספת מרעננת לביקור בעיר המקובלים.
בשבועות האחרונות קק"ל ביצעה במקום פעולות גיזום, פינוי שבילים וניקוי גזם כדי שהמקום יוכל שוב לקלוט קהל. יצוין כי הקהילה היהודית בקנדה תרמה כסף לפיתוח הפארק. הפארק, שהתחזוקה שלו תהיה משותפת לקק"ל ולעירייה, יהיה פתוח בין השעות 07:30 ועד השעה 15:30.  

דילוג לתוכן