fbpx

כיכר המריבה בצפת: אוחנה ושוחט מתכסחים

כיכר שערי העיר בצפת ממשיכה לעורר הדים וויכוחים בצפת ולא בגלל שאלת המיליון דולר האם היא תביא לצמצום משמעותי של התאונות בצומת או לשחרור עומסי התנועה הכבדים בעיקר בשעות הבוקר, אלא שאלת העיצוב שלה.

לפני כשלוש שנים אפשר, שר התחבורה, ישראל כץ לעיריית צפת הסדרת הצומת בכביש 8900 במרכז המסחרי שערי העיר בהסכמה חריגה של משרד התחבורה שאפשר לעיריית צפת לקחת אחריות על הקטע הבעייתי מנתיבי ישראל לעירייה, על מנת לזרז את העבודות.

לאחר זמן ממושך ולאחר שגויס התקציב נחנך הכיכר (ללא טקס) לפני כשלושה חודשים. מספר ימים לאחר מכן עם כניסתו של ראש העיר הנבחר, שוקי אוחנה, הוסרו דמויות הכליזמרים והועברו בשלמותם אל כביש הכניסה לעיר והוצבו מתחת לקשתות. בישיבת מועצת העיר צפת בראשית השבוע אושר ע"י המליאה, העברת תקציב ע"ס 900 אלף שקל להקמת מזרקה בכיכר שערי העיר. אילן שוחט, חבר מועצת העיר ועד לא מכבר ראש העיר, זעם על ההחלטה. "הכסף המיותר שהולך להקמת המזרקה, בא מתקציב שחסכתי במשך חמש שנים מקרן השבחה ע"ס 2.5 מיליון שקל שנועד לטיפול בשכונות, בכנען בדרום, בנזקי חורף ועוד. זה עוול לתושבי צפת אוחנה לקח כסף של הציבור ובמקום לטפל בצרכי השכונות בעדיפות ראשונה הוא עסוק בפולחן אישיות של עצמו בהורדת כיכרות ובבניית מזרקות".

ראש עיריית, צפת שוקי אוחנה, התייחס להאשמות שוחט: " מצופה מחבר מועצה שיש לו הסתייגות מסוימת להגיע לישיבות המועצה ולא לחפש רק כותרות בתקשורת ולהמשיך להטעות את הציבור. קידום מיזמים אלו כמו גם פתיחת פארק עמק התכלת והגן הזואולוגי (פינת החי לשעבר) הן סנוניות ראשוניות לתחילת עידן של צמיחה בצפת, עידן של עשייה הלכה למעשה״.

עוד הוסיף אוחנה: "אישרנו השבוע הקמה ועיצוב של שלוש כיכרות חדשות ומרכזיות בצומת כנען, ברחוב ברקת בצפון העיר ועיצוב מחודש לכיכר שערי העיר המהווה שער כניסה מרכזי בצפון העיר. התקציב לפרויקטים חשובים אלו גויס מתקציבי חוץ ואינו מהווה חלק מתקציב העירייה השוטף".

דילוג לתוכן