fbpx

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה: מערכת החינוך תפעל לשילוב נוער באקדמיה

צילום pixabay

מדיניות חינוך חדשה בצפת: "עלינו ליצור גשר המחבר בין לימודים בבתי הספר ללימודי השכלה גבוהה, צפת המהווה עיר סטודנטים ואקדמיה מרכזית בגליל", כך אמר ראש העיר, שוקי אוחנה בפתח ישיבה עם יו"ר קדימה מדע מוטי דותן ומנהל אגף החינוך, מוטי כהן.במהלך השנים החולפות תוכנית קדימה מדע המאפשרת לתלמידים לעודד ולקדם חשיבה מדעית- טכנולוגית התורמת לעיצוב עתידם, פעלה באופן מצומצם בצפת.כעת, במסגרת פגישה מקצועית בנושא, החליטו ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ויו"ר קדימה מדע מוטי דותן על העמקה משמעותית של התוכנית בעיר וצירוף תלמידים רבים מכלל בתי הספר לתוכנית " אקדמיה לנוער you-niversity".

התכנית תציע למידה חווייתית הכוללת חקר והתנסות מעשית בתחומים שונים וביניהם: חלל, אסטרונומיה, פיזיקה, עיצוב, אופנה, רובוטיקה ורפואה. כלל הלימודים יועברו באמצעות אנשי מקצוע מהאקדמיה והתעשייה הפועלים תוך שיתוף פעולה עם ארגונים חינוכיים ומוסדות להשכלה גבוהה. כל הלימודים יזכו לסבסוד משמעותי.ראש העיר ויו"ר אגף החינוך שוקי אוחנה הדגיש את הכוונה לאפשר לכל ילד וילדה את הזכות להיות חלק מתוכנית ייחודית זו: "נכשיר את דור המחר של תלמידי צפת לקראת אתגרים של האקדמיה ושוק העבודה המשתנים תכופות".

סל המדע יורחב משמעותית בצפת

בתוף כך, עם סיום חנוכת הגן הזואולוגי, בוצעה פגישת עבודה מקצועית בהשתתפות שר המדע וצוותו יחד עם ראש העיר והנהלת העיר. השר אקוניס הצהיר בפגישה כי סל המדע יורחב משמעותית בצפת ועל פי התכנון כבר בקיץ הקרוב ייהנו ילדי העיר מקייטנות קיץ מלאות תוכן בתחום המדע. שר המדע הדגיש בפני ראש העיר, שוקי אוחנה כי משרד המדע יאפשר להעמיק משמעותית בצפת לימודי בתחום הסייבר, הרובוטיקה והמדע בכלל.

ראש העיר, שוקי אוחנה הדגיש את חשיבות העמקה בלימודי המדע בצפת: "הנוער של היום יעצב את עתיד המחר בארץ. המדע והטכנולוגיה מתפתחים כה מהר ודור העתיד שלנו צריך להישאר מעודכן. הבנת התחום תעצב את התלמידים ובכלל תסייע להם לקבל החלטות בנוגע ללימודי השכלה גבוהה אחרי שירותם הצבאי".

דילוג לתוכן