fbpx

מפעל "בייגל בייגל" בצפת השקיע למעלה ממיליון וחצי ₪ במערכת טיפול בשפכים

מפעל יוניליוור בצפת הינו חלק מחברת יוניליוור העולמית שחרטה על דגלה לצמצם למינימום את תביעת הרגל הסביבתית של מפעליה.

יוניליוור מבצעת פעילויות לצמצום הטמנת פסולות, לחסכון באנרגיה ולטיפול בשפכים. בשנת 2012 הרחיבה חברת יוניליוור את האתר בצפת והקימה בו את מפעל "בייגל בייגל" בצמוד למפעל השוקולד ורד הגליל. במסגרת הרחבת המפעל השקיעה החברה למעלה ממיליון וחצי ₪ במערכת טיפול בשפכים שכללה מתקן טיפול מסוג DAF המבצע טיפול ראשוני בשפכים לסטנדרטים הנדרשים בטרם העברתם למט"ש האזורי.

לצד פרויקט זה ביצעה החברה הפרדות של סוגי השפכים השונים: סניטרי ,שפכים המכילים נתרן ושפכים תעשייתיים, על מנת לאפשר את הטיפול הנכון לכל אחד מזרמי השפכים במפעל. לאורך השנים תאגיד המים האזורי פלג הגליל מנטר את איכות שפכי התעשייה המוזרמים אל מערכת השפכים הציבורית.

יריב בן ארוש, מנהל אתר צפת של יוניליוור מסר:אנו נמצאים בקשר רצוף עם תאגיד פלג הגליל, ספק המים של האתר, בכל פעילות באזור העלולה להשפיע על אספקת המים וכן בנוגע לטיפול בשפכי תעשייה על מנת לאפשר לנו רציפות תפעולית ללא הפרעות.

מנכ"ל תאגיד פלג הגליל, רו"ח אדי שוסב מסר כי פעילות התאגיד בעניין איכות השפכים נגזרת מאחריותו של התאגיד להבטחת טיפול בשפכים באיכות המאפשרת ניצולים להשקייה בלתי מוגבלת בהתאם לתקנות. כלל נועדו התקנות לבצע אסדרה בתחום איכות שפכי התעשייה ובין התאגיד לבין המפעל.

דילוג לתוכן