fbpx

האם רשת אורט תחליף את רשת עמל ברב תחומי צפת?

כחלק ממטרת עיריית צפת להשביח את החינוך בבתי הספר העל יסודיים, כולל רענון רשתות מובילות וותיקות, ייתכן וצפוי בקרוב שינוי בניהול בית הספר הרב תחומי בגין המנוהל ב-28 השנית האחרונות ע"י רשת עמל.

בקרוב ייערך מכרז ובו אמורה ליפול ההכרעה איזו רשת חינוך תפעיל את בית הספר התיכון הרב תחומי בצפת? מטרת המהלך: להעביר את מרכז הכובד לאיכות החינוכית, ולהתאמת הגוף שמפעיל את בית הספר לצרכים של הרשות המקומית ולמאפייני הקהילה. למכרז ניגשו, מספר רשתות כולל את הגדולות רשת עמל ורשת אורט. לפי משרד החינוך שש רשתות חינוך מהגדולות בישראל, הם:אורט, עמל, אמי"ת, בני עקיבא, עתיד ודרכא. רשתות אלה מפעילות יחדיו 304 בתי ספר ומתוקצבות על ידי המדינה בכ–2.9 מיליארד שקל בשנה, כשעשרות מיליוני שקלים מהתקציב מועברים לדמי ניהול עבור הרשת. אגב גם בעיר נהריה, ניגשו רשתות למכרז להחלפת רשת עמל המפעילה בעיר את בית הספר הרב תחומי.

בתחילת 2017, הודיע שר החינוך, נפתלי בנט כי תוך שלוש שנים יחדשו הרשויות המקומיות את כל מכרזי הבעלויות הקיימים, על פי הקריטריונים החדשים של משרד החינוך. באמצעות מהלך זה, מבטיח משרד החינוך שגורמים מפעילים (רשתות חינוך) שאינם עומדים ברף איכות גבוה מספיק, או שבתי הספר בניהולם לא השיגו הישגים גבוהים מספיק, לא יוכלו להמשיך לנהל מערכות חינוך אלו.

דילוג לתוכן