fbpx

מאות השתתפו בטורניר הכדורגל השנתי של תנועת הנוער העובד והלומד בצפון

בסוף השבוע האחרון התקיים בכפר מנדא טורניר כדורגל שבו השתתפו כ- 250 בני נוער יהודים, ערבים ודרוזים, בנים ובנות, כולם חניכי וחניכות הנוער העובד והלומד.

צילומים: הנוער העובד והלומד

הטורניר נערך זו השנה השנייה בהשתתפות חניכים וחניכות מקיני התנועה באזור הצפון. טורניר הכדורגל הינו דרך נוספת לחבר בין עולמות, לקיים שפה מכבדת בין המינים ובין הקבוצות השונות בחברה.

הטורניר התקיים בסימן "נשים בספורט", וכלל החניכים והחניכות עברו לקראת הטורניר פעולה על הנושא ועל הקשר בינו לבין מקום הנשים בתחומים אחרים בחברה. הטורניר עוסק גם בהתמודדות עם אלימות במגרשים, הבאה לידי ביטוי בהענקת גביע לא רק לקבוצה המנצחת  אלא גם ל"קבוצה ההוגנת" – קבוצה ששיחקה באופן חברי, מכבד, קבוצתי ומפרגן.

בין הקבוצות המשתתפות: טבעון, רמת ישי, בית שאן, מסעדה (רמת הגולן), עכו, אמירים, ריחאניה (צ'רקסים), בי"ס מקצועי רמת דוד, חברת הנוער אשבל, מועצה אזורית משגב, כפר מנדא. הקבוצות המנצחות: בנות קן עכו, בנים קן מסעדה (דרוזים, רמת הגולן). הקבוצות ההוגנות: בנות רמת דוד (בי"ס מקצועי), ובנים רמת ישי.

איה זהר ושאדי חביב אללה – רכזי הטורניר, הנוער העובד והלומד: " "הטורניר מייצר מפגש בין חניכי התנועה היהודים, הערבים, הדרוזים והצ'רקסים, דרך שפה המשותפת לכולם שהיא הכדורגל. המפגש הספורטיבי מאפשר לחניכים לבוא לידי ביטוי ולהבין זה את זה באופנים לא מילוליים. דרך הטורניר אנחנו מעבירים מסר של שוויון: על המגרש יש מקום שווה לכל החניכים, והמשחק המשותף מאפשר לפרק דעות קדומות ודימויים. מה שמייחד את הטורניר זה הערכים שבאים בו לידי ביטוי, וכן היותם של החניכים חברים בתנועת נוער אחת משותפת, כך שהטורניר הוא לא אירוע בודד אלא חלק מרצף חינוכי ומפגשים בין חניכי התנועה. החניכים המשתתפים בטורניר הם ברובם מדריכים צעירים בעצמם, והם יוכלו להעביר את הערכים הללו לחניכיהם בקנים."

דילוג לתוכן