fbpx

יו"ר קק"ל:"חזוננו ליישב בגליל עוד חצי מיליון תושבים ולמחוק את המושג פריפריה"

יו"ר קרן קימת לישראל, דניאל עטר, השתתף היום בוועידת אצבע הגליל ה-5, על שם אלעד ארליך ז"ל, שהתקיימה במכללת תל חי. הועידה עסקה ביישום התכנית הממשלתית לחיזוק הצפון ובנושאים נוספים. ועידת אצבע הגליל נוסדה מתוך צורך אזורי להעמקה והרחבת שיתופי הפעולה האזוריים בין קהילות האזור וההנהגה המקומית ולאור הפערים ההולכים וגוברים בין המרכז לפריפריה הגיאוגרפית בישראל.

צילום: סוכנות ג'יני, מערך ההסברה של קק"ל

עוד השתתפו בוועידה שרת הבינוי והשיכון יפעת שאשא-ביטון, יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי, חברי הכנסת לאה פדידה ועופר שלח, ראשי רשויות, אישי ציבור, ארגונים חברתיים, סטודנטים ותושבי האזור. יו"ר קק"ל דניאל עטר השתתף במושב הפותח של הועידה. בדבריו הדגיש עטר את הפערים הגדולים בין הפריפריה למרכז, ואמר כי הפתרון לשיפור החיים בצפון הוא הפיכת הפריפריה למרכז נוסף והציג את חזון קק"ל בנושא.

"קק"ל, שבאופן מסורתי עוסקת בנטיעת עצים, מובילה בעת הזאת מהלך ענק של נטיעת אנשים. חזוננו לעשרים השנים הבאות, הוא ליישב בגליל עוד חצי מיליון תושבים, ומיליון נוספים בנגב", אמר עטר בנאומו, "דרך מפעלים כמו מעונות הסטודנטים במכללת תל חי ומלגות; תמיכה במחקר ובחממות טכנולוגיות; בית קק"ל למצוינות בנצרת עילית; ומיצוב אצבע הגליל כבירה עולמית של תעשיות פוד-טק, אגרו-טק וביו-טק, אנחנו שואפים להביא לכאן – ולא פחות חשוב, להשאיר כאן – את המוחות החריפים ביותר".

עוד אמר עטר בנאומו כי ימי הבחירות לכנסת, והרכבת ממשלה לאחריהן, הינן הזדמנות גדולה. "אתם, שחיים ונושמים את השטח – ראשי היישובים והמועצות, הפעילים החברתיים, הסטודנטים – מי כמוכם מכיר את הצרכים, את האתגרים, את ההבטחות ששנים לא התממשו", עטר פנה לראשי הציבור באצבע הגליל, "נצלו את שעת הכושר הזו בכדי לחלץ מנבחרי הציבור מכל הקשת הפוליטית התחייבות חד משמעית: להמשיך ולחזק את "תוכנית הצפון" ולהעלות את הגליל על ראש שמחתם. למחוק אחת ולתמיד את המושג הזה, 'פריפריה', שהורס את המרקם החברתי שלנו ומונע מאיתנו להפוך לחברת המופת שחלמנו והבטחנו לעצמנו". 

ועידת אצבע הגליל השנתית הינה יוזמה משותפת של המכללה האקדמית תל-חי, תנועת "שינוי כיוון" ומשפחת ארליך להנצחתו של אלעד ארליך ז"ל, מנהל החטיבה ללימוד חוץ במכללה וממקימי תנועת "שינוי כיוון", אשר נהרג ביוני 2013 בתאונת דרכים קטלנית בצומת הגומא בדרכו לשירות מילואים ביחידה קרבית. ארליך, בן קריית שמונה שבנה את ביתו בקיבוץ שדה נחמיה, סימל בעשייתו החברתית והמקצועית את דור הצעירים החדש הצומח באצבע הגליל.

דילוג לתוכן