fbpx

אופיר סופר:"לא רואה מישהו שיישא את השליחות ויביא את אתגרי הצפון לכנסת"

אופיר סופר ממושב טפחות שבמרום הגליל –  בן 44, נשוי לעדינה ואב לשבעה, משמש כמזכ"ל סיעת האיחוד הלאומי ומועמד  מספר 4 ברשימת איחוד מפלגות הימין לכנסת ה- 21. סופר בן הגליל גדל בגליל ורואה את עיקר שליחותו לפיתוח הגליל. מסע בחירות.

צילום: דוברות איחוד הימין.

מי אתה אופיר?

"נולדתי במושב עלמה, אבא עסק בשלל תפקידים ציבוריים לצערי אבא נפטר בנסיבות טרגיות בדמי ימיו, אימא גם היא עסקה בחינוך כל חייה ותודעת השליחות אצלה הורגשה ביתר שאת. באופן טבעי זה גרם לי למחויבות להמשיך ולפעול, לשמחתי אחי מכהן כראש המועצה בימים אלו וזה בהחלט משלים את התמונה.

מה היא המשימה העיקרית שלך?

"אני חושב שהצפון היום קרוב יותר למרכז בהשוואה לצפון בו גדלתי בתור ילד, זאת תודות למציאות "הכפר הגלובלי", למדיה המתחדשת, וכמובן לשיפור הניכר בתשתיות. צרובה בי החוויה של נער מתבגר שחווה את פערי הפריפריה במוסדות החינוך. על אף ההתקדמות מלאכה רבה עוד לפנינו להזניק את הפריפריה קדימה. אני רואה בחקלאות בגליל, בבקעה, בעוטף עזה, ובכלל באזורי ההתיישבות ערך התיישבותי רב. החקלאות משלבת שליחות ופרנסה, בכל העולם המדינות תומכות בחקלאים ובבדאי שבישראל לדבר יש משמעות כפולה ומכופלת. ישבתי כבר על תכניות עבודה עם גורמים רבים באזור. אני רואה את עצמי כשגריר של החקלאות והפריפריה."

איך זה יבוא לידי ביטוי בכנסת?

"אני איש הגליל, איש הצפון. בכנסת הנוכחית לא רואה מישהו שיישא את השליחות ויביא את אתגרי  הצפון לירושלים  בצורה טובה ממני". הוא מציין.  "אני חושב שהמפתח לחיזוק הצפון הוא חיזוק כלל התשתיות. על המדינה לקדם את תשתיות לתעסוקה, חינוך, ותרבות. עודד יזמות  להפחית רגולציה לעסקים קטנים וגדולים. הקמת מפעל צריכה לקחת שנה ולא 3 4 שנים, זו סיטואציה שמרחיקה יזמים. ויש עוד שלל נושאים בתחום התעשייה והתעסוקה, כמו תשתיות הגז הטבעי ועוד. הצפון צריך מישהו בכנסת שקם בבוקר וחושב צפון. מישהו שנושא זה מניע אותו לעשייה. שקופת החולים בה הוא חבר ממוקמת בצפון. שהוא חווה ומכיר על בשרו את שירותי הבריאות של הצפון" .

חלק משמעותי מהשנים היפות שלך בילית בתפקידי פיקוד בחטיבת הצנחנים, כמ"פ, סמג"ד ובתפקידים נוספים. איזה ניסיון נוסף אתה מביא איתך?

"לאחר שחרורי מצה"ל בחרתי לשוב מעט לבית המדרש וללמוד תורה עשיתי זאת בכולל הגרעין בעכו  חשבתי לעסוק בחינוך,  אבל עדיין חיפשתי את דרכי, חיפשתי לעשות משהו משמעותי עבור הגליל ועבור הצפון כולו. התעניינתי ביזמות, רציתי להקים משהו וכך הגעתי לעבוד עם פנחס ולרשטיין, שהיה אז רפרנט של השר לפיתוח הנגב והגליל. זו היתה תקופה בה חרשנו את השטח, למדתי להכיר לעומק את נקודות החוזק ואת הקשיים האתגרים של הגליל. סייענו לקדם תכניות תעסוקה, התיישבות וחינוך, הקמנו מספר גרעינים התיישבותיים. בנוסף אני מביא איתי ניסיון פוליטי. ב 4 השנים האחרונות זכיתי להיות מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, הובלנו את הממשלה לפעולות רבות ומשכנו את סדר היום ימינה. כדי להצליח בכנסת לא מספיק שאתה "צודק", צריך להשתמש בחוכמה בכלים הפוליטיים, ליצור שותפויות ואינטרסים להצלחה. כולי תקווה שנהיה חזקים בכנסת ואצליח להביא את כל הכישורים האלה לידי ביטוי, לחיזוק וקידום הצפון."

דילוג לתוכן