fbpx

תיכון עמל בגין צפת זכה בפרס החינוך של ארגון המורים

ארגון המורים ערך השבוע את טקס פרס החינוך התשע"ח. השנה הוענק הפרס לבתי הספר המקדמים "חינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה. הפרס הוענק השנה ל-21 בתי ספר מצויינים, כל אחד בתחומו בקידום החינוך בצורה פורצת דרך ומעוררת השראה בדגש על קידום תוכנית חינוכית ערכית ייחודית לקידום ערכים בהם נתינה, כבוד הדדי, סובלנות, מעורבות חברתית ואזרחית ותרומה לקהילה.

תיכון עמל הרב תחומי בגין שבצפת זכה בפרס החינוך בזכות מגוון יוזמות ופעילויות ההתנדבותיות שנערכות בבית הספר במהלך שנת הלימודים. בית הספר הוא שש שנתי ובו כ-1000 תלמידים. אוכלוסייתו מגוונת, ובה גם כ-120 תלמידים לא יהודים. גיוון זה מזמן לתלמידים היכרות עם השונה והכלתו. סדר היום החינוכי של בית הספר מדגיש את החינוך לערכים ולמעורבות חברתית יחד עם למידה משמעותית בסביבה חדשנית. ביה"ס מקיים פיתוח מקצועי לשעות חינוך, אחת לחודש, מתוך שימת דגש בערכים של נתינה. הצוות פיתח אשכול למידה משולב ערכים – תוכנית בראייה הוליסטית של תחומי דעת תוך הטמעת ערכים. הנהגת הורים  70 איש ואישה תומכים בחינוך להתנדבות, והם עצמם פעילים ושותפים ומקיימים מעגלי שיח עם מורים והורים בהנחיית תלמידים.

המעורבות החברתית בבית הספר אינה רק תוכנית, כל העשייה היא בסימן מעורבות ושותפות של כל הגורמים בצפת. בין מגוון היוזמות והפעילויות ההתנדבותיות ניתן לציין את פרויקט קשר בין דורי שבוצע בשיתוף עם יד לבנים ועם ותיקי צפת שבו תלמידים מדריכים תושבים ונוער על תולדות צפת.פרויקט נוסף הוא קשר הדדי עם הקהילה שבו כלל אירועי בית הספר פתוחים לכל תושבי צפת כולל חגיגות חג פורים ונשף פתיחת השנה שבו משתתפים כלל תושבי העיר דתיים וחילונים.

מיזם נוסף ההוא "הגרעין" שבו קבוצה מתלמידי החטיבה העליונה יזמה מתן הדרכה לכלל ילדי צפת, בשני מועדונים, בשיתוף מחלקת הנוער בעיר עוד ניתן לראות בבית הספר את תכנית "רואים רחוק״ המטפחת את מנהיגות העתיד של צפת באמצעות העצמת הנוער למחויבות מקומית ולמוטיבציה להשפיע על הקהילה בעתיד. בנוסף, בתיכון פועל מרכז יזמות בתחום הטכנולוגי למען החברה שבו תלמידי החטיבה העליונה פיתחו רחפנים להחשת טיפול בנפגעי תאונות דרכים ותרמו את המצאתם למד"א.

בנימוקי הוועדה הפדגוגית של ארגון המורים להענקת פרס החינוך לבית הספר בגין נכתב כי "בית הספר זכה בפרס החינוך על עשייה ייחודית בתוך כלל הגישה המערכתית בבית הספר לחינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה". מנהל בית הספר בגין בצפת, עופר זפרני, "הפרס הוא עדות  לתו תקן אותו מקבל בית הספר אודות האיכות והמצוינות המאפיינים אותו כבית חינוך לערכים בדרך לעיצוב דמותם  כאזרחים תורמים ומעורבים בחברה הישראלית. בימים בהם  מוקד השיח הוא סביב מיצבים , אחוזי זכאות לבגרות ועוד לומדי 5 יח"ל מתמטיקה חשוב לעצור ולאזן את הדגשים ולעודד יותר תלמידים  למעורבות ותרומה לחברה. השיח שרודף ושוחר אחר הישגים בלבד צריך להיות משולב בשיח ערכי אליו גדלים הילדים. הפרס הנ"ל הוא חשוב ומהותי ואנו גאים להיות חלק מהזוכים בפרס הזה".

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר כי "השנה ייעדנו את הפרס לחינוך למעורבות חברתית ואזרחית ולתרומה לקהילה. ועדת הפרס בחרה מבין בתי הספר הטובים את 21 המצוינים ביותר, והם “נבחרת הפרס” לשנת תשע”ח. בכוונתנו להמשיך במפעל זה, לאור חשיבותו ולאור העובדה שמדי שנה גדל מספר בתי הספר היוזמים ומיישמים חינוך ערכי ומצוינות חברתית בצד שאיפתם למצוינות בתחומי הדעת".

דילוג לתוכן